måndag, april 04, 2011

VOLPIS!

Vi ska skaffa en till hund! :D Har jag nämnt det? Nähe, nej det kanske jag inte har. Men så är det i alla fall! En hund till, coming up!
    Vi har ju två hundar nu, Zigge som är nio år, och Elton som är sex år! :) Eftersom Zigge börjar bli lite till åren så bestämde familjen att en till hund vore inte så tokigt. Mamma vill ha något att träna med och ställa ut på utställningar, och jag vill ha en hund som vickar gulligt på huvudet när man gör konstiga ljud (som valpar alltid gör! xD), pappa... ehm... Ja, pappa vill väl också ha en till hund. Vi är så hundvana. Och Bror... ja.. Bror vill väl egentligen inte, men han har inget val! :P Han gillar inte kisspölar på golvet. Men lixom, hallå, dem kommer inte vara där för evigt! ;O

MEN SÅ! Nu vet ni hur det ligger till! :D Sedan diskuterades det även om vad hunden skulle heta. Det blir en hane, eftersom Zigge inte är kastrerad. Jag hittade då det coola mönstret som vad gömt bland våra hundar! Ritar en vacker bild i paint så ni förstår! :D


Findus är då vår hund vi hade innan Zigge, han var en ståtlig golden retriver! Det var inte vi som döpte honom, utan vi behöll hans kull-namn. Sedan köpte vi Zigge, och sedan Elton (som vi också behöll namnet på). Och helt ovetande var vi, om det fräna mönstret i våra hundars namn!
    När jag berättade om mönstret för päronen, så berättade dem är det där är adligt. Coolt va? :D Att ha namnen sådär alltså.

Men men, hur som helst. Som ni förstår, så måste ju såklart vår nya hund heta något på N! :D Vi har tagit fram tre förslag, Neo, Nemo och Nero. Nero, det är någon kejsare som heter eller liknande. Lite småcoolt sådär. Men, vilket av dem tre förslagen ska vi ha? Jag kallade familjen till... ÖRÅD!


Under apan (Som heter Yang), så ligger det en lapp till vardera familjemedlem. Fyra stycken alltså. Det finns tre alternativ att kryssa i: Neo, Nemo och Nero. När man kryssat i sitt val, ger man lappen till Yang i burken! :D När alla röstat, läser vi upp rösterna. Flest röster vinner! c:


JAG ÄR SÅ PÅHITTIG! HIHIHIHI! 8D

1 kommentar: