söndag, april 24, 2011

Införskaffad grund!

Nu har jag köpt mig en liten grund till det som behövs för att börja med amigurumi. Och jag har även virkat mig min andra figur! En morot! ;P Egentligen har den ett ansikte på baksidan också, men det blev inte så bra, så ni får bara se den här sidan. Haha ;P Man ser att jag är nybörjare, den är lite knölig! Men jag är stolt ändå! :D Jag ska fortsätta kämpa!
    Grunden jag köpt består av fem olika färger på garnnystan, stoppning, en bok med mönster av Mia Bengtsson och så lånade jag några virknålar av min mor. Jag har tänkt köpa egna sedan när jag har lite mer pengar, då ska jag köpa ergonomiska virknålar! :D 


Nästa helg blir det loppis! Och då menar jag inte bloppis, utan faktiskt en riktig loppis. :P Mamma och jag har bokat ett bord på den stora loppisen i sméhallen, så ska vi stå där och sälja lite gamla grejer, jag kommer bland annat nästan rensa ur hela min bokhylla på böcker. :P Ungdomsböcker. Hoppas jag får dem sålda, då kan jag öka på mitt amigurumi-lager med några nya färger och virknålarna jag nämnde! :D Dem kommer sälja slagsta glass där i sméhallen, så jag får hålla mig ifrån att köpa upp alla pengar på den himmelska glassen! :P Hihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar