onsdag, april 06, 2011

DAG 16

Dag 16 – Innehållet i min väska.

 Haha, yeay! Den här gillar jag! Men, det kommer ta ett tag. :P Kan jag lova. Ska ta kort på lite av grejerna också, så ni får se lite fina exklusiva bilder! ;)

Här var vi då min underbart snygga väska! En klassisk ryggsäck!
Rymlig, snygg färg, bekväm. Har med mig den ÖVERALLT! :D

På ryggsäcken hänger min maskot Dooh-Daah! :D<3

I det minsta facket på väskan finner man det här. Ibland även mitt headset.
Lipsyl, tuggummin, halstabletter, tändare, säkerhetsnålar och nagelfil.
En nagel kan ju gå sönder när som helst, och det gör ont! Måste fixas!
Och om något klädesplagg går sönder, då måste man ju ha en säkerhetsnål! ;O

I det näst-största facket (jag brukar kalla det "Dooh-Daah facket", eftersom han hänger på den dragkedjan), så finner man detta!
Paraply, skoskavsplåster, näsdukar, anteckningsblock/klotterblock och min necessär.
I necessären hittar man detta!
Plåster, kam, tamponger, värktabletter, en krossad spegel för extra olycka, och en extra ögonbrynspiercing (ifall jag skulle tappa min). :D
I största facket hittar man först det här!
Mitt supercoola pennskrin som består av BARA dragkedjor, en busstidtabell, tejp och min kalender som har en bild på Rasmus på framsidan (som extra peppning under jobbiga dagar i skolan<3)

I det supercoola pennskrinet så finner man massvis med saker, det på bilden är bara en del av det.
Vi har: Tuschpennor, bläckpennor, blyertspennor, stiftpennor, markeringspennor, whiteboardpennor, stift till pennor, pennvässare, sudd, gem och en liten häftapparat! :D


I min lilla kalender så antecknar jag allting! Närvaro i skolan, frånvaro, möten, läxor, prov, LOV (<33), födelsedagar, namnsdagar, våffeldagen och till och med earth hour! :D Som ni ser på bilden. ^^
Bredvid necessären hittar man även det här också!
Våtservetter, två olika hudkrämer, handsprit och solkräm (det är i den där flaskan utan etikett, alltid bra att ha på sommaren! :D)

Sådär, mina damer och herrar! Nu vet ni ALLTING om min väska. Jag bär alltid med mig den på ryggen! :D (Den är alltid proppad med diverse skolböcker också, btw. Kände inte för att ta kort på dem! :P)

1 kommentar:

  1. Och ändå är det alltid MIN väska som verkar vara överfull? :O<3

    SvaraRadera