måndag, april 11, 2011

DAG 20

Dag 20 – Min favorit film.

Såhär ligger det till. Jag har mina tillfällen ibland, då jag faktiskt har en favoritfilm. Oftast är dem tillfällena placerade efter att jag sett en riktigt bra film som jag blev stört-kär i direkt. Efter ett tag, så har man sett andra filmer därefter, som inte är lika bra som sin favoritfilm, och då inser man att det där är verkligen favoriten som man såg! Men om den där perioden med andra filmer, filmer som inte är riiiktigt är lika bra som favoriten, så kan man glömma bort. Om perioden är allt för lång, så glömmer man bort hur bra favoriten egentligen var! Och då har man ingen favorit längre.
   Men, tillslut så ser man en ny film... som är sådär SUPER igen! Och då blir det den nya favoriten!Och så håller det på! Och just nu så har jag bara sett massvis med gamla favoriter, som förut på filmkvällen så såg vi ju Tenacious D och det är en gammal favorit. Men... den har redan varit favorit. Så den kan inte riktigt ta den rollen igen. Misstolka mig inte, det är en SKITNICE film! Men den är inte riktigt favoriten längre. Ingen film är det just nu.

Men, om ni vill (och jag vet att ni såklart vill) så kan jag skriva ner några gamla favoriter! :D Så kan ni någorlunda se min filmsmak! c:

Tenacious D - The pick of destiny
Twilight-serien
Millennium-serien
Eragon
Austin Powers - alla tre!
Ace Ventura - båda två!
Avatar
The crow
Edward Scissorhands
Simpsons The movie
Beck - alla 26 stycken!


Ja, det där borde räcka. Där har ni några exempel. Och självklart så har jag alla filmerna här hemma, alla på DVD. Eller nej, två Austin Powers har jag på VHS. Det var typ dem första filmerna jag köpte. Tenaciuos D har jag inte heller, kom jag på... Måste fixas! Men annars så har jag alla! :D Varenda beck-film också! ;)
    Kanske inte nämnt det, men min stora dröm är faktiskt att ha ett stort filmbibliotek on my own! :P Ska räkna hur många filmer jag har här på rummet, så får ni se hur långt jag kommit! :P


Två och en halv minuter senare.
    167 filmer har jag! Ingen bränd, alla i originalförpackningar! :D Hihi. Börjar likna någonting. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar