måndag, augusti 06, 2012

Greta... hur mår du egentligen?

När jag kom hem från semestern så tog det inte många minuter innan jag gick in på mitt rum och kollade till mina kaktusar. 
    Stampe såg nöjd och glad ut och hade böjt sig lite mot solskenet i fönstret, Diana som länge varit sjuk på grund av bomullslössen hade tjocknat till sig och ser ut att repa sig riktigt bra nu, men Greta..!? 

Gammal bild på Greta,
men här ser ni i alla fall hur tjock hon var förut! 

SÅHÄR SER HON UT NU !?
Greta, vad har du gjort!?
Och det här har hänt under en vecka!

Jag vet inte riktigt vad som hänt, har hon sprängts? Har hört talas om kaktusar som har gjort det. Eller har hon dött helt,  men hur gjorde hon det som? Hon har mått jättebra och har växt denna sommar! 

Jag vet inte vad jag ska göra! :( Någon som vet något om detta? Har försökt googla det, men vet inte riktigt vad jag ska söka på? Funderar på att skicka in bilder till plantagen eller växthuset eller något och be om hjälp ifrån dem... :( Stackars Greta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar