tisdag, augusti 28, 2012

Den inre kretsen

Nu är den min! Den inre kretsen av Mari Jungstedt i inbundet format! Finns ju inte i butik längre (finns bara pocket), så har letat efter ett exemplar ett tag nu! :) Varför är det så dåligt med inbundna böcker i butikerna nu för tiden egentligen? Är det ingen som uppskattar en fast och vackert inbunden bok? Visst, pocket är billigare, men ändå, inte alls samma sak.

Men i alla fall. Fick en lyckoträff och hittade ett billigt exemplar på tradera för någon vecka sen, och fick idag hem boken! Till min besvikelse dock så upptäckte jag att den förra ägaren var en rökare, så boken luktar inget vidare... Men jag har forskat lite på google nu och ska testa några metoder att få den att lukta gott igen!
    Jag ska börja med att testa att vädra boken utomhus, se om det hjälper. Men får vara noga så det inte regnar eller är fuktigt så inte boken blir förstörd. Fungerar inte det ska jag placera den i en låda tillsammans med en liten skål med ättika. (Ättika drar till sig dålig lukt, och är väldigt bra att använda när man vill få saker och ting att lukta rätt igen.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar