söndag, augusti 21, 2011

Söndag

Önskar att det inte var söndag. För det betyder att det är måndag i morgon. Och det betyder i sin tur att skolan börjar i morgon. Fuck.

Och jag är ledsen, men jag har fortfarande inte orkat plocka upp kameran ur väskan, haha. Ska väl göra det snart, ska bara skriva lite till. Har ju varit sådant pissväder de senaste dagarna, det tar energin ur en så man inte orkar mycket annat än att hålla sig vaken. Hade problem med det igår, tänkte att det vore mysigt när det regnar att krypa in under täcket i sängen och läsa lite ur Eragon, boken jag fick hem i fredags. Meen... Jag lyckades bara ta mig igenom ett kort kapitel innan jag somnade och sov en djup sömn i en timme xD Haha, och då hade jag vaknat ur en 10 timmars sömn två timmar tidigare! Och jag försökte verkligen hålla mig vaken, men det var omöjligt! Usch.

Men men. Nu ligger väskan... tre meter bort. Och Zigge står och stirrar på mig fyra meter bort. Haha, charmtrollet! Tittar jag på honom så ser han så söt ut som han kan och vifftar för fullt på svansen. Ska gå och gosa med honom lite när jag skrivit klart här sen.
    Haha! Appropå Zigge. Ta er tid att läsa den här texten, för det är värt det! xD URKUL!
    Vet ni vad han har börjat göra? xD I vår familj så låter vi inte våra tre hundar vara uppe i sofforna eller i sängarna. Blir helt enkelt för fullt, och det är inte så mysigt med snoppdropp i sängen heller. *ryser* Men i alla fall! Zigge är ju nio år nu och han har aldrig fått vara uppe i soffan eller sängen, och han vet om det! Han vet att han inte får. Men! Han är så smart! Han har börjat SMYGA! Ja, vår hund SMYGER! Han smyger några steg, stannar och lyssnar ifall någon hör honom, smyger lite till och stannar och lyssnar. Sen snabbt och smidigt hoppar han upp i soffan eller mammas och pappas säng (eftersom Daniel och jag har grindar för våra rum, så han kommer inte in till våra sängar). Sen ligger han blickstilla i flera minuter och lyssnar ifall någon hörde eller såg honom. Sen lägger han sig och sover xD Haha! Så smart! Sen om han hör minsta ljud så hoppar han snabbt ner igen! :P Han har antagligen gjort så i veckor eller månader. För det brukar alltid vara sandigt i soffan. Vi har bara aldrig tänkt på att det kunde vara på grund av Zigge.
    MEN! Hur vet då jag om allting? Jo, jag fick en misstanke! Jag hörde konstiga ljud ifrån vardagsrummet, knakandet ifrån soffan och en tass som hoppar ner ifrån en högre höjd. Jag går in och kollar, och då ligger Zigge precis nedanför soffan och viftar på svansen och tittar på mig och ser så söt och oskyldig ut! xD Så jag tänker en stund. Sedan tar jag mammas kamera, ställer den på tv-hyllan och börjar filma och går därifrån. Och då såg jag ALLTING! Helt makalöst! Nästan så ni måste se det, han är genialisk! xD Får försöka få upp videon på bloggen. :P Hahah.


Några bilder ifrån Nyköping!

Rasmus försöker lista ut vart No shame ligger




Nyköpings-anka! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar