lördag, augusti 27, 2011

Packad dag!

Nu när jag börjar skriva så är klockan åtta minuter över fem. Dagen är alltså långt ifrån slut! :D Och hittills så har jag redan hunnit med följande:

  • Målat åtta plankor på staketet.
  • Målat räckena på sidan om trappen till balkongen. 
  • Ätit en god lunch i lugn och ro, räksoppa med tigerräkor vid sidan om!
  • Tagit ett lugnt och avkopplande bad.
  • Virkat två jordgubbar.
  • Läst flera kapitel i boken Eragon.
  • Skrivit detta blogginlägg.
  • Spelat tio partier med Kungen och inte gett mig fören jag klarat dem alla.
  • Sytt upp Rasmus jeans som var för långa.
  • Tagit reda på vad Rasmus inlines, skydd och hjälm väger. 
  • Skrivit ett halvt A4 dataskrivet till min Svenska B lärare där det står om mina styrkor och vad jag siktar på för betyg i kursen. 
  • Suttit vid datorn och kollat DV och annat på internet. 
Ganska mycket, ellerhur?! :D Är lite stolt faktiskt, hihi! Fast nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra härnäst... hade egentligen velat ta mig ner på stan och köpa garn, men kom på det i samband med att butiken stängde >__<' Så det får bli på måndag istället.  Ska följa med mamma och köpa pizza sen också.. hihi!
    Kämpar för fullt för att fylla den där skålen med virkade jordgubbar! Nu är den fylld till kanten, men vill att det ska bli ett litet berg av dem, så kanske... 3 - 4 till! :D Just nu är det... 15 stycken! Men då gör vi till 20 då! Då blir det jämt antal också. Skulle ju fylla skålen under sommaren, men man har efter ett tag tröttnat på att virka bara jordgubbar, så det har blivit massa annat emellan! Men sommaren är inte slut fören det är september! Så jag har fortfarande fyra dagar kvar på mig! :D

1 kommentar: