fredag, augusti 26, 2011

Kräftor!

Jag är så himmelens proppmätt! (för man får inte säga jävla)
Men det förstår ni säkert, när jag berättar att jag precis kom hem ifrån farmor och farfar där vi tillsammans med pappas systers familj har ätit räkpaj, kantarellpaj, gott bröd och KRÄFTOR! <3


Egenfiskade kräftor också. Pappa och farfar som gav sig ut för någon vecka sedan på en far och son-fiskeresa och kräftfiskade! Hela 74 st! Och många var riktigt rejäla kräftor också! Mums mums mums! Så var småkusinerna där också, och de livade upp allting! Min ena kusin som är fyra är väldigt underhållande. Pappa kastade en liten boll på honom och då vänder sig han och stirrar och säger "Men Uffeeeeeeh! Sitter du och kastar skit!?" Hahah, gud vad jag garva! xD
   Farfar är inte så tokig han heller. Vi var ju vid deras sommarstuga ute på landet, så vi var omringade av diverse åkrar och skog. Så helt plötsligt så hörs en jävla smäll över åkern, och då kastar sig farfar iväg och håller sig för ryggen och skriker "AAAJ, AAAAJJ!"... Ni förstår. Han fick ryggskott. Hihihihi.
    Jaja, men egentligen så var det tydligen grannen som fick syn på ett rådjur när de satt och fikade på verandan, så han sprang och hämta geväret och sköt. Så lite senare kommer han och hans fruga åkandes på traktorn och hämtar upp rådjuret. Såg underhållande ut, en gammal gumma som står och försöker hålla balansen i skopan på traktorn, samtidigt som den kör över åkern, hihi. c: 


OCH NI MISSADE HÄXAN! Herre gud, hur kan ni missa häxan!? Skam!
    Tydligen så har mina småkusiner som vana att varje gång de åker ifrån farmor och farfars sommarstuga så brukar de bli jagade av häxan! Det är då alltså min farfar (Ja, farfar, inte farmor) som tar en handduk över huvudet och springer längst vägen och skrattar sitt hesa häxskratt och gör utfall med händerna mot bilen. JAG STOD OCH ASGARVADE NÄR HAN GJORDE DET! xD Och det gör han tydligen varje gång! xD Hahah. Min farfar är lite... egen. :)

Och förresten, som ni märkt så har jag umgåtts med småbarn under kvällen. Då får man inte svära! Därav inledande meningen.

Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar