måndag, augusti 23, 2010

Woop wooop!

McFlurry är gott. Men jag vet inte vilken som är min favorit, om det är med daim, eller med smarties. Det är en fråga som helt enkelt får bestå som obesvarad...

Skolan började idag. Jippie!... or not. Tre nya klasskamrater. Alltid trevligt med nya ansikten? Kompisarna hade man saknat lite faktiskt, det märkte man när man såg dom. :) Trevliga typer!
Hur mitt schema är kan jag inte berätta något om, vi får inte se dem förens på onsdag, eller var det torsdag? Man är inte van vid att sitta stilla länge och lyssna på lärare, så man uppfattar inte allt lika bra som annars. xD Men dom vanliga lektionerna börjar inte fören på torsdag i alla fall, så antagligen borde vi få dom innan dess. Dom två dagarna fram tills dess så antar jag att vi ska leka lekar och sådant likande, för att lära känna varandra bättre igen och lära oss att samarbeta, som våran klass aldrig varit bra på. xD
I år fick vi stora skåp! Yeay! Skönt att slippa dom där små jävla skitsakerna vi hade förut där man egentligen inte fick plats med allt. Men dock så är dom på en annan våning nu än vi har våra lektioner... det är ju lite mindre bra. Men jaja, jag är nöjd!

Nu till lite andra nyheter.
Jag nämnde ju förut att Zigge ponken var hos veterinären för några dagar sedan, för att kolla hur han mådde. Dom tog lite blodprov och likande, och idag kom resultaten fram. Han har tydligen fått en sjukdom som kallas Ehrlochios, ett enklare namn är Anaplasma. Det är en fästingburen, bakterieorsakad sjukdom som drabbar flera olika djurslag i Sverige, bland annat hundar. Den gör så att den drabbade blir stela, eller att det smärtar i kroppen. Så det är tur att Zigge får smärtstillande, för det skulle tydligen kunna göra riktigt ont. Stackars Zigge. <3
Nu ska han gå på antibiotika i tre veckor, sen borde han vara helt återställd. :)<3

1 kommentar:

  1. Fin fråga om smakerna där du ;P
    Heh, hoppsan då, men då är det bra att man får träna på att samarbeta då ;D ^^,
    Oj, stackars pojk. Kram från mig.

    SvaraRadera