tisdag, augusti 17, 2010

Volpisar!

Nu har dom äntligen ploppat ut! Fortuna's små söta valpar! :D<333
Det blev bara fyra stycken, även fast vi trodde (och jag hoppades) att det skulle bli flera. Det är tre hanar och en tik. Dom är jätte söta! Låter som ankor/grisar, och ibland lite mänskligt också. :D Själva "grisljudet" gissar jag på att det kommer ifrån Fortuna, för jag hör henne låta som en gris oftare än jag hör henne låta som en hund.. xD
Och jag fick vara med och komma på namnen till dom också! :D Rasmus och jag låg och funderade på olika förslag, och så kom jag på.. GB glassar! En av valparna är guldfärgad, så då var min första tanke "Magnum Gold!". Och sedan forsade förslagen fram på valparna. Men det var jag som bestämde vem som skulle heta vad i slutet. Den guldfärgade, en hane, blev Magnum Gold. Tiken heter Viennetta, ni vet den där glasstårtan? Den lät mest feminin. :) Och en av de andra hanarna, som ofta rullade runt och ramlade över på rygg, fick heta Twister! Och den sista, fast egentligen var han den första att dyka upp, fick heta Calippo. :)

Mera bilder kommer när dom små söta har blivit lite större! :)<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar