söndag, augusti 22, 2010

Dagen före Dagen

Igår var jag hos min kusin Freddan och firade honom då han fyllde trettio år. Det bjöds på god smörgåstårta som jag varit så sugen på att äta i flera månader nu, smaskens! Därefter serverades även en salmiakstårta, men eftersom jag försöker gå ner lite i vikt så hoppade jag över att ta en bit av den. Smakade endast lite av mor, och den var riktigt god faktiskt. :)
Han bodde i en jättefin lägenhet, tillsammans med sin flickvän Cecilia, den såg precis ut så som jag skulle kunna tänka mig att min (och förhoppningsvis även Rasmus) lägenhet ska se ut då jag flyttar hemifrån. Dom hade även två söta och kelvänliga kissemissar. :)
Men det är synd att alla mina kusiner är så mycket äldre än mig, eller så mycket yngre. Har ingen kusin alls som är i min ålder som jag kan umgås och prata med. Det är lite jobbigt. Man blir ofta sittandes själv och bara lyssnar på alla andras samtal.

I morgon börjar allvaret igen. Skolan. Gymnasiet. Andra året. Barn och fritid.
Visst, det ska bli roligt att få träffa klasskompisarna igen, som man inte träffat under hela sommaren. Men ändå, jag vill inte tillbaka till plugget. Och min huvudvärk kommer dessutom säkert bli värre igen nu när skolan börjar. Har inte haft mycket ont i huvudet alls under hela sommaren, det är mest nu framåt slutet, när man börjat inse att plugget snart börjar igen. Usch.
Men för att muntra upp övergången till skolan igen, så var jag igår tillsammans med Rasmus på stan ett tag, och köpte lite nya block och pennor och likande till skolan. Alltid trevligt. Hittade superfina block på bokia, 5 st i olika färger. Orange, ljusgrön, rosa, blå och lila. Simpla, stilrena och enkla. Sedan hittade jag även ett fint set med pennvässare, pennor, suddgummi och en linjal. Jätte söta! :)

Rasmus kommer över senare idag, längtar tills dess. Fast ändå inte. För när han kommer hit så innebär det att vi måste iväg med reklamen. Usch. Hemska jobb, verkligen. Finns inget värre än att vara reklamutdelare i skiftinge. Springa upp och ner i alla dessa jävla stinkande trapphus. Fy fan. Men snart är det slut i alla fall, det här är den näst sista utdelningen. Skrev och bad om att få sluta förra veckan, har nu två veckors uppsägningstid. Skönt som fan... 

Farväl sommarlov. Vi möts snart igen. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar