fredag, augusti 20, 2010

Fredagsmyyyys!

Idag har varit en riktigt händelsefull dag, fast samtidigt så har jag mest suttit hemma och slöat, tittat på NCIS och läst i en tidning... Underligt, eller hur? ;O

Dagen började med att jag vaknade upp ur en underlig dröm, som satt kvar på näthinnorna i flera timmar. Jag drömde att jag var ute och cyklade, och jag hade en hastighetsmätare på cykeln. Och så cyklade  jag runt så mycket, så jag åkte vilse. Hamnade då i en skog, där jag cyklade på en fin grusväg. Sen var det en jätte underlig nerförsbacke som slutade med en skarp högersväng, och när man cyklade ner för den backen fick man upp en sådan jävla fart så man knappt kunde kontrollera cykeln på gruset. Cyklade upp och ner för den flera gånger, eftersom det var så roligt, men sista gången var den mest minnesvärda gången. Jag kom upp i en sådan jävla fart, 100km/h enligt min hastighetsmätare på cykeln. Man såg ingenting runt om sig, allt var bara suddigt. Cykeln började vingla, jag började tappa kontrollen totalt. Såg att svängen redan började närma sig med hög fart, och svängde snabbt för att inte köra in i träden. Cykeln välte, jag flög framåt, slog i marken med en stor duns, rullade runt några varv på marken, sen var allt stilla.
Men nu mina damer och herrar, ska jag berätta det riktigt underliga med drömmen. För jag klarade mig ju såklart utan några värre skador, och då kom det en gammal dam fram och frågade hur det gick. Svarade tillbaka att jag var lite snurrig och hade ont i arslet, eftersom det var på det jag landade. Då svarade hon och frågade om jag ville följa med henne hem och dricka lite cola och äta kex, tills jag mådde bättre och kunde cykla hem igen. Cola, det är ju något jag inte ens i mina drömmar kan tacka nej till, så jag följde med henne. Hon bodde i ett gammalt hus, långt inne i skogen. Vi satte oss vid bordet, och damen la bestämt fram två kex framför mig och ett glas cola. Jag åt och drack, och tackade sedan så mycket. Hon frågade några frågor som till exempel vart jag var på väg, och vart jag kommer ifrån, och jag svarade lydigt. Sedan kom en gubbe in, hennes make, och satte sig bredvid damen och tittade på mig och sa "Jaha ja... jaa.. visst, varför inte?" Men han sa det mer till damen än till mig. Sedan började damen ta fram en stekpanna, och jag såg att hon snart skulle försöka slå till mig i huvudet med den. Precis när hon höjde stekpannan i luften så vaknade jag med ett ryck, och visste direkt vad jag drömt.
Damen och gubben hade tänkt äta upp mig.

Underligt, underligt, och ännu mera underligt... :P

Idag så har även våran lilla Zigge ponke varit hos veterinären. Han var lite osmidig häromdagen och ramlade i skogen och vek frambenen under sig och ramlade, och sedan dess har han gått runt och haltat sig fram. Därför tog mamma idag honom till veterinären, för att se vad det var som hade hänt och vad vi kunde göra åt det.
Zigge var jätte duktig, han var jätte snäll mot veterinären även fast hon klämde och kände på benen, vilket måste ha gjort fruktansvärt ont. Dom tog blodprov och gjorde en undersökning av benen och sådant. Tydligen har han fått en knöl på ena benet, men vi vet inte vad det är för något. Förhoppningsvis så kommer blodprovet visa vad det är. Han hade tydligen feber också, och nu när vi tänker efter så har han varit lite hängig och nere på sista tiden. Stackars Zigge. :(<3
Han fick lite olika piller som han ska äta dagligen, och förhoppningsvis kommer han må bättre snart! Puss på Ziggepigge! <3

Sedan har jag även idag troligtvis kommit på hur jag vill ha min tatuering som jag ska skaffa som belöning när jag gått ner lite i vikt. Den ska sitta på yttersidan av vristen på högerbenet. Antagligen så kommer jag göra lite justeringar på den, men såhär ser den i alla fall ut i nuläget. Och observera att det endast är en skiss, så ingenting är så rakt och jämt som det sedan ska vara.

Och så har jag badat idag också! :D Det blev ju fint väder framåt eftermiddagen, så då fick jag en inbjudan av Sara att komma över och bada lite i deras pool. Och det tackar man ju aldrig nej till! :D Dock så var det lite smått kallt i vattnet, 23 grader, men det var skönt och roligt ändå! Dom har nästan byggt klart omgivningen runt poolen nu, så det ser riktigt fint ut nu! :) Och jag kan fortfarande stå på händer under vatten, haha! :D

Men när det började bli för kallt för att bada längre, så gick vi upp och jag fick en god lust att fotografera något coolt! Och vips! Så tittade jag in under deras trapp till ytterdörren, och där låg det en söt liten igelkott! :D Klick klick klick!
Sedan gick vi in och bytte om, och gav oss ut igen för att fotografera lite mera, nu i varma kläder. Jätte stora mogna fina äpplen i trädet! Klick klick klick!
Runt på baksidan av huset, fin fina svampar! Klick klick klick!
Åh jävlar, en gräshoppa som inte hoppar iväg! Klick klick klick!
Ooooh! En liten nyckelpiga! Så sööt! :D Klick klick klick! 

Sedan var jag tvungen att börja åka hemåt igen, det var ju snart middag! Regnbåge, med potatis, sås och ärtor! Mummmms! <3
Och nu sitter jag här, så det var allt! :D

1 kommentar: