måndag, februari 27, 2012

Träningsdag!

Idag är dagen! Dagen då jag börjar min resa mot en mindre vikt och ett mer hälsosamt liv. Jag har ju i och för sig tjuvstartat lite och varit och tränat några gånger innan, men nu är det full rulle! Har slutit ett avtal med mor min. Vi båda ska nå vår målvikt detta år, annars... ja då jävlar får vi böta massa pengar! Hon har i och för sig bara 8 kilo att gå ner, jag har lite mer än så. Men vi har kommit överens om att vi båda behöver något att se fram emot, så vi ska köpa en present till den andre då den nått sin målvikt! Och då ska värdet på den presenten vara varje kilo vi tappat x 20. Så om mamma nu går ner sina 8 kilo får hon en present värd 160 kr. Men pappa tycker vi ska ändra 20 till 50 istället, så då blir det plötsligt 400. Men det är väl okej det också! Desto mer present till mig! :D

Men i alla fall, nog om motivationen. Nu ska ni få höra hur dagen ser ut! Vaknade hyfsat skapligt vid 8 - 9 tiden. Drömde något konstigt om bävrar och vår hund Findus vi hade när jag var liten. Åt en bra frukost och sedan gick jag och rodde på maskinen! 142 kalorier förbrände jag, cirka. Höhö. Sen tog jag det lugnt ett tag, duscha och fixa och dona. Sen blev det lunch, nudelsoppa! Sen kolla jag på smallville innan jag åkte till skolan. Började tio över två, slutade tjugo i fem. Härliga tider...!
    Sen var jag vrål hungrig, mamma och pappa hämta upp mig på vägen till affären där jag fick en varmkorv. Gott! Sen handla vi och åkte sedan hem och packa upp och börja med maten. Sedan åkte jag ner till stan igen och tränade på gympozz med Rasmus! Efter träningen åt vi mango, mums! Sen gick man och la sig, alldeles slut! xD

Träningsvärk i morgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar