fredag, februari 10, 2012

Mooooooose....

Jag önskar att jag kunde vara sötare oftare än jag är. För jag tycker faktiskt att jag är väldigt söt! Tro det eller ej, haha. Men jag döljer det, med sura miner och orken som inte finns att "piffa till mig". Går jag till skolan så tar jag ett par tråkiga ballor, en t-tröja jag använt för många gånger och en luvtröja ovanpå. Sedan lite mascara också, går sällan ut utan mascara, att vara blond har sina nackdelar, utan mascara, vita ögonfransar som gör att ögonen knappt syns. Och så ser jag ut. Varje dag. Sedan... evigheter sedan. Jag har så tråkig stil!

Men i alla fall. Hittade den här bilden på datorn igår, den är fin tycker jag. Från förra året dock. Med en studentmössa som är på väg hit med posten så känner man stressen. Gå ner i vikt, se bättre ut, få på dig en klänning utan att må skitdåligt. Jag använder inte klänning! Men att gå till studenten utan klänning är som att gå dit utan mössan. Och jag råkar vara en person som gillar traditioner. Så, det ska vara en klänning! Men måste gå ner i vikt för att få självkänslan att våga sätta på mig den klänningen. Jobbigt.
    En del har det jätteskönt, de behöver inte tänka på sin vikt, behöver inte må dåligt varje gång de tar en tugga mat. Jag gör det! Och jag vill göra något åt det, men... Jag har levt såhär hela mitt liv, så det går inte att magiskt bara bestämma mig för att ändra på min kärlek till mat och få självkänslan och styrkan som krävs för att gå ner i vikt. Det går inte, jag har försökt några gånger under de senaste åtta åren! Jag lyckades gå ner tio kilo förut. Ett mirakel om jag tänker tillbaka på det, men vad som är mer otroligt är att jag gått upp allting igen. En massa skit hände i mitt liv och jag mådde enormt dåligt. Still do. Det är vetenskapligt bevisat att fet mat får en att må bättre, kunna utarbeta sina sorger. ... och pappa är grymt bra på att laga mat.
    Nu berättar jag otroligt mycket här, men jag bryr mig inte. Jag behöver få ut det här för att kunna skärpa mig. För det ska jag! Jag har börjat på gympozz med Rasmus. Jag tjatar ihjäl mamma och pappa att dem ska köpa en träningsmaskin som jag kan använda. Jag SKA gå ner i vikt till studenten! På måndag är det nya tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar