tisdag, februari 21, 2012

Fettisdagen!

Idag är det min dag! Fettisarnas dag! xD Hihih. I kväll blir det semlor, egen gjorda såklart! För er som inte vet det, så är jag inte så förtjust i mandelmassa. Semlor är jättegott! Men jag skippar gärna mandelmassan, jag byter bara ut den mot jordgubbssylt! :D Jättegott! Därför blir det enklare med egen gjorda semlor, för alla som man köper är det bara ton-vis med mandelmassa i. Urk!

Jag ska förresten börja ta mitt körkort snart! Har skrivit upp mig på en intensivkurs under vecka tio. Hoho! Blir alldeles pirrig i magen bara av att tänka på det. xD Men det är bra att gå utanför sin "trygghetszon" ibland, även om det känns jobbigt. Gör en bröstvårta, som jag brukar säga! Fast nu kanske ni inte alls förstår vad jag menar med en bröstvårta... Låt mig försöka förklara!
    Tänk dig att du har ett "inre hus", det är jättefint och jättemysigt och du stormtrivs! Sedan runt huset har du en stor cirkel av staket. Befinner du dig innanför staketet så känns allting toppen, du är väl bekant med din lilla trädgård där innanför! Men! Vill du gå utanför staketet, göra något nytt, något du inte kan göra innanför staketet (Som till exempel ta ett körkort och gå på körlektioner med en främmande människa) då måste du först riva en liten bit av ditt staket, och det tar emot lite. Men sen bygger du ut staketet, som en liten halvcirkel. Då har du helt plötsligt ny mark innanför ditt staket! Och det börjar efter ett tag kännas bra på den nya marken också. Och har du helt tappat bort dig nu och funderar över var bröstvårtan kommer in: Titta på ditt staket uppifrån. Det är en stor cirkel, med en liten vårta. Det ser ut som en bröstvårta!
    Så gör man alltså en bröstvårta. Man vågar sig på att göra något nytt och främmande, och på så sett blir ens "trygghetszon" större. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar