tisdag, maj 31, 2011

Sommar!

(Google bild)
Idag kändes det verkligen som om sommaren är här! :D 25 grader varmt i skuggan och inte ett moln i sikte! Lite blåsigt bara, men det är bara skönt när det är varmt. :)

Mina grannar ovanför håller på att flytta ut (äntligen), så de håller på och bökar och stökar för fullt. Roliga med det hela är ju att de ska lämna in nyckeln i morgon vid tolv, och de började flytta ut idag! :) Tummen upp för er! Det ska vara städat och tomt tills dess, annars får de väl betala en sisådär 4-5000 kr.  Vore roligt, för de stör mig i mitt njutande av sommarvärmen med sina TV-kablar slängandes mot mitt fönster! Grrh! :@
    Pappa och jag har fått reda på att dottern i familjen ovanför inte har någon sympati för judarna under andra världskriget! Den familjen har nämligen den dåliga vanan att inte bry sig om ifall de tappar ner något på vår balkong eller på vår tomt, så länge de inte är något som de verkligen behöver. Därför brydde de sig inte om dotterns skolpapper om andra världskriget som låg spridda på balkongen och tomten! Så pappa och jag plockade ju upp dem där, för annars äter ju Pissenissen Neo upp dem, och tog in dem. Riktigt intressant läsning ändå! Kunde inte hålla mig ifrån att läsa, nyfiken som man är. :P "Licksom jag är Tysk så varför bry sig om judarna? Så lenge jag och min familj har det bra så räcker det." 
    Fuuuullt med sympati för judarna!

(Min lärare i sjuan lärde mig att man ALDRIG ska skriva ordet "liksom" i skolarbeten, det är inte professionellt! Ajabaja! :O )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar