måndag, maj 09, 2011

Måndag

Trots att jag vaknade upp i morse och var tröttare än när jag hade gått och lagt mig så bar jag mig av till skolan! Jag övervägde starkt att "försova" mig på första lektionen, bara för att inte riskera att ramla omkull på cykeln på vägen till skolan. Jag klarade cykelturen till skolan med nöd och näppe, vinglade till ett par gånger. Ovanligt att jag är SÅ trött på morgonen. Jag brukar alltid vara pigg och alert efter en timme från att jag rest mig ur sängen. Men inte idag inte.
    Halvsov mig igenom första lektionen (som var en tre-timmars lektion) samtidigt som jag virkade en korv i Sveriges färger. Tyvärr är min kamera som sagt sönder, så den får ni vänta med att få se. Inget fint ändå. Virkade mest som tidsfördriv och för att bättra på min teknik.Bestämde mig precis för att Neo ska få den! Ni minns väl valpen vi ska köpa? Han kommer hem på söndag! hihi! c:

Satte ett VG på provet i Naturkunskap B idag också, fast jag ser det som ett MVG. Räknade själv ihop poängen och fick det till 33, medan läraren fick det till 31. VG gränsen var vid 30, och MVG gränsen var på 34. Sen hade vi en kompletterande fråga också, som man kunde få extra poäng för, och den svarade jag rätt på, och då sa läraren att om jag hamnade på gränsen till ett högre betyg så skulle jag få det. Läraren brydde sig inte om att räkna om poängen när jag sa att jag fick det till 33. Härligt värre. Men jaja!

Fick även tillbaka mitt arbete jag skrev till alternativ medicinen, som handlade om yoga. c: Fick en guldstjärna på det, och en text under som löd "Suveränt! Nu är du på god väg mot MVG! /Marie ". Hihi! Då blev ja lite glad i magen! c: Ska hålla ett muntligt framträdande på måndag om arbetet, sen är jag klar med kursen. :) Hoppas på ett mvg faktiskt! c:

Dagens positiva trilogi!
  • Är stolt över dagens betyg.
  • Är stolt över att kunna säga att jag hade full närvaro idag, 8.30 till 17.00.
  • Är glad över att det är fint väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar