lördag, maj 21, 2011

Direkt ifrån Ärla!

Hihi. Jag är i Ärla och skriver i bloggen, hihi! Så busigt!

När jag och Rasmus satt och väntade på bussen hit ut så träffade vi på en trevlig typ. En man i 50 årsåldern typ, ganska smal och kort med en kal fläck på huvudet. Såg lite mysko ut faktiskt. Men det var han inte faktiskt! Tvärt om!
    Ni vet den där statyn mitt emot corner på andra sidan gatan? Det är typ en svan eller en gås. Han satt på bänken och väntade på bussen, sen gick han över gatan och lyfte upp handen och höll fast om näbben på statyn. "Nu får du vara tyst!" sa han till den några gånger, innan han lungt gick tillbaka och satte sig på bänken igen.
    Sen efter ett tag så vände han sig om och sa till mig och Rasmus "Vill ni höra stans bästa fräckis?!" Rasmus var snabb på tal och nyfiken på vad mannen hade att säga och svarade snabbt "Ja visst!".
    " Så här går den! En man gick till namnbyrån och ville byta namn. Då han kom dit så frågade personalen vad han hette.
- Ernst Hitler heter jag! svarade mannen.
- Vad vill du byta det till då? frågade personalen.
- Jag vill byta det till Adolf Hitler! svarade mannen.
- Nej tyvärr, sa personalen, det går inte för det namnet är redan upptaget!"

Jag sa ju det! Mannen var ju inte alls mysko! ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar