lördag, december 01, 2012

Dagens goda gärning!

Igår hörde jag hur en kompis pratade om en rolig och bra sak hon hade försökt med förra året vid den här årstiden. Varje dag under december månad så gjorde hon en liten god gärning! Så då bestämde jag mig för att pröva på det jag också!
    Så nu ska jag, varje dag under hela december månad, utföra en liten god gärning! Tror att det kommer att dra med sig en riktigt härlig julkänsla och något som jag kan vara lite stolt över sen efter nyår: Jag avslutade det här året med att vara riktigt godhjärtad! Och det här året har faktiskt varit riktigt dålig för min del så... det kommer bli ett bra avslut på det hela! 

Så vad gjorde jag idag då, första dagen av alla trettioen dagarna? 
- JAG MATADE ANKOOOOR! :D

Rasmus och jag tillbringade några timmar av denna dag till att vandra nere på stan och även bland annat kolla på julmarknaden lite. Sedan, strax innan vi skulle bege oss iväg hemåt så sa Rasmus att han hade en liten överraskning till mig, så jag följde med honom ovetandes om vad som skulle hända ner till stadsparken. Sedan stannade vi upp och jag tyckte så synd om alla ankor som kom så desperat springandes emot oss för vi hade ju ingen mat till dem! Men sen sa Rasmus "Men vilken tur att jag har med mig lite mat då!" och ur väskan drog han upp en fjärdedel av en skogaholmslimpa! Nu blev ankorna helt vilda, det var ett HAV av ankor runt våra fötter! Och vi började kasta små brödbitar åt dem, och dem kom närmare och närmare och blev fler och fler. Säkert närmare 100 ankor som sprang runt våra fötter och trampade på våra skor! xD Ni ser ju bilden! :P 
    Sen fick vi springa iväg när brödet tog slut, jag vände mig snabbt om och tog denna bilden, men ni ser ju! Dem följer efter oss! xD Stackars hungriga ankor. We will be back! 

Räknade alla ankor jag kunde i paint! 123 st! Jääääklar! xD Alla var runt våra fötter! Gå till statsparken om ni vill få er en härlig upplevelse med ankor! :D 

Och så gjorde jag lite annat också faktiskt. Har gjort flera goda gärningar idag. Jag har hjälpt mamma (hon sa själv att det var en bra god gärning!) med att göra i ordning adventsljusstaken inför första advent i morgon! Och så handlade jag och Rasmus lite på röda korset också! Han ville se stället som jag spenderar mina torsdagar och fredagar på, så jag visade honom! Och då kunde vi ju inte undvika att hitta några fynd, bland annat lite julgranspynt, en fin liten glasskål (perfekt för julgodis!), en liten vikingatavla och Rasmus köpte även ett Blastoise gosedjur! :P 

Vikingatavla. Gjord i tenn misstänker vi! Riktigt fräsig! - 10 kr till en god sak!

Julgodis-skål - 20 kr till en god sak!

Julgranspynt - 2 kr till en god sak!

Rasmus gosedjur, Blastoise - 15 kr till en god sak!

Adventsljussake

Med söta tomtar i! Ena sitter på pottan och den andra väntar på att få torka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar