onsdag, december 12, 2012

Goda gärningar, coming up!

Okej, måndag, tisdag och onsdag har nästan alla passerat sedan jag uppdaterade sist. Goda gärningarna som jag gjort under dessa dagar är följande:
Måndag, jag hjälpte till lite extra hemma och jag såg till att päronen handlade lite mer ekologiska varor än vanligt när vi var och handlade!
Tisdag, jag skänkte 50 kr till WWF genom ett enkelt sms med mobilen (Om ni också vill det, sms:a WWF till 72900, så skänker ni 50 kr till att hjälpa till att rädda utrotningshotade djur).
I måndags var vi även på underbara hem,
och mamma och jag skrattade gott när
vi såg detta i hyllan där, fun! 
Onsdag, jag sydde upp Rasmus byxor som var lite för långa i benen, nu borde dem passa perfekt!

Jag är lite stolt över mig själv faktiskt, jag har lyckats hålla ut i hela 12 dagar nu med en god gärning varje dag! Jag mår riktigt bra över det själv! :D Visst, vissa dagar är det en mindre gärning och andra dagar en större, men det är ändå alltid en god gärning och det är det som räknas!

Idag är det den 12-12-12, fast det visste ni väl säkert redan? 9 dagar kvar innan jorden går under! Om man nu tror på sådant, det vill säga. Om det vore sant, så ska jag ta extra vara på denna helg då Rasmus kommer över och vi ska gå på bio och se Hobbit. Jag ska nog allt njuta liiite extra, i fall att.

Så, vad gjorde ni alla idag då, den 12-12-12 klockan 12.12? :D JAG VAR PÅ MAXI! Jag hade egentligen tänkt gå ut med Zigge på en promenad då, och fota någon fin bild på lilla Pigge-ponken. Men sen gick solen i moln så då skulle bara bilderna ha blivit blå, hmpf! Så istället följde jag med mamma till maxi och tog några bilder där när klockan slog 12.12!




Och igår bakade jag pepparkakor med mamma, eller hon bakade väl dem flesta, och jag kleta på lite glasyr på dem efteråt! :D Om nom nom. Godaste pepparkakorna jag ätit någonsin faktiskt, mamma lyckades verkligen med degen! :D

Vackra, right? :D 

Denna blev jag lite smått stolt över! 

Om nom. Många gamla pepparkaksburkar behövdes för detta storbak! 
Och så träffades Stig'sarna igår! Stig (till vänster) har vi haft hemma i några år nu, alla älskar Stig. Men i år köpte jag min egen Stig, eftersom jag snart kommer flytta hemifrån och inte ville skiljas från Stig, så därför köpte jag Stig den andre (till höger). 
Over and out. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar