onsdag, december 19, 2012

Long time...

Nu var det ett tag sen som jag skrev i denna kära blogg... jaja, en vecka eller lite mer, men ändå! Lång tid ändå. Har varit så upptagen med det där jäkla miroi varje dag, så känner att jag inte får tid att slå mig till ro med bloggen någon gång. Visst, det är väl kanske inte så illa på miroi, men jag hade blivit så van vid att vara hemma flera dagar i veckan! Svårt att komma tillbaka till rutiner. Dem säger att det tar tre månader av arbetslöshet innan man kör ner i botten, så att säga. Jag har varit arbetslös sedan augusti! Oh well. Jag vänjer mig väl! 

Snart är det jul, kan inte fatta att tiden gick så jäkla snabbt i år igen! Men men. Jag är i alla fall klar med alla julklapparna nu, kanske inte riktigt mamma och pappa, har inte bestämt mig om jag ska skaffa något litet vardera till dem också... (jag har redan ordnat ett stort gemensamt paket). 
    Jag nämnde kanske förut att jag hade beställt garn? Istället för dem 1 - 5 arbetsdagarna jag blev utlovad så tog det 12 arbetsdagar innan jag fick mitt paket! Illa illa. Men nu fick jag det i alla fall igår! Dock hinner jag ju inte virka något luciatåg till lucia som jag hade tänkt göra... får bli till nästa år! Nu har jag i alla fall garnet till luciatåget *pekar på bilden nedan*.


Hur har det gått med mina goda gärningar då undrar ni kanske? Mja, sådär! Blev svårt att komma på riktigt bra saker när man är så upptagen med att hålla sig vaken på miroi, så det har kommit lite i skymundan. Men goda gärningar har det ändå blivit, kanske bara lite mindre sådana. Men goda gärningar är det i alla fall!

Uppdatering på goda gärningar:
13. Kollektiv åkning, bra för miljön! (Hade kunnat tigga till mig icke miljövänlig skjuts, men jag motstod frestelsen!)
14. Laga mat och dona lite hemma.
15.  Hjälpa till att hugga gran.
16. Göra knäck till familjen och dona hemma, trots att jag var på uruselt humör och bara ville dra täcket över huvudet.
17. Kollektiv åkning (promenerade till och med hem från stan också), hjälpte Rasmus julhandla och donade lite hemma.
18. Göra knäck till familjen Eriksson (som har fullt upp med juldonande att dem inte hann göra det själva).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar