onsdag, december 05, 2012

Snöstorm

Idag var det rejält med snö, för er som inte märkte det... ! Hade ett möte inne på stan klockan 10 så man var ju tvungen att ta sig ner. Det var ganska enkelt, fick skjuts av pappa. Men hemvägen... Rasmus var på samma möte som jag, så vi gick runt lite på stan en stund efteråt. Sedan skiljdes vi åt och han ställde sig och väntade på Ärla-bussen och jag på Skiftinge-bussen (jag hade tänkt gå hem, men den tanken ändrade jag snabbt när jag väl gick ut i kylan och vinden). Men efter ett tag så får vi reda på att Ärla-bussen slutat gå på grund av snön, så han är fast nere på stan! Då åkte vi båda hem till mig istället. Trevlig överraskning ändå!

Men i alla fall. Då på vägen från bussen till mig, så stötte vi på kanske.. 4 - 5 bilar som kört fast i snön. Och här gjorde jag då dagens goda gärning! Rasmus och jag hjälpte en av dem ur snön! Rasmus hjälpte ytterligare en till också. Men sen frös vi för mycket för att hjälpa fler, och dem frågade ju inte om vår hjälp heller så. :) Men det kändes bra, putta på lite bilar! Sedan under kvällen gav jag även min mamma lite väl behövd ryggmassage också, hon har fortfarande väldigt ont i ryggen. :( Så det tyckte hon var en riktigt god gärning från min sida också!

Snön matchar min fina nya bakgrund på bloggen, eller hur? ;) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar