torsdag, december 06, 2012

Snö men inte storm!

Framsteg! Idag blåste det inte lika mycket som igår, men det snöade ändå! Me like. Tog mig en promenad ner på stan idag, uppfriskande! Dagens goda gärning kom i tre: Jag jobbade på röda korset, jag köpte saker ifrån röda korset och jag köpte en liten pin till jackan som dem sålde på clas ohlsson där 20 kr (och pin'en kostade 20 kr) gick till rädda barnen! Inte illa!
    Jag tycker det är så dåligt när affärer säljer produkter och påstår sig vara "ååh så osjälviska och omtänksamma" bara för att dem skänker en del av vinsten till goda ändamål. På åhlens sålde dem paket med julkort, 79 kr kostade dem, och så skyltade dem med att dem var så snälla: så för varje sålt paket skänkte dem hela 7 kr till cancerfonden! Skamligt. Dem gör ju bara så för att sälja mera och tjäna mera åt dem själva. När jag hade min lilla rosa bandet kampanj utgick jag ifrån att skänka bort så mycket som möjligt, jag behöll bara den lilla procenten av vinsten som var material-kostnaden. DET är en god och osjälvisk gärning! Därför köpte jag mycket hellre en pin på clas ohlsson där hela kostnaden gick till goda ändamål!

En av sakerna jag köpte från röda korset: KNAPPAR! Perfekt för pyssel.
Köpte även två skjortor och en liten jul-kruka! 

Mina pin's på jackan. Den lilla flickan var den jag köpte idag.
Hjärtat där har jag väl haft i några år nu... Också för Rädda barnen tror jag.

Idag var jag tvungen att ändra mina dagar på röda korset också. Från och med nu så kommer jag endast vara på röda korset på onsdag eftermiddagar. Jag har börjat med en annan sysselsättning resterande dagar under veckan: Miroi. Det är typ ett företag som ser till så att man kommer ut i arbetslivet lättare och så att man får lära sig massa användbara saker. Ska vara där på föreläsningar de nästkommande 6 veckorna på måndagar, tisdagar, torsdagar och fredagar från 8.30 - 16.00. Härligt..?

Google bild
Sidensvans
    Adjö fritid! I will miss you! 

Såg förresten ett träd FULLT med sådana här fåglar när jag promenerade ner på stan idag också. Och när jag säger fullt så menar jag fullt. Minst uppåt en 50 stycken! Var ett äppelträd dem alla satt i, så dem kalasade loss lite där på äpplena som hängde kvar på grenarna. Riktigt fräsigt att se! Ville ta kort, men det var precis bredvid ett hus, så jag valde att inte ta några bilder. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar