söndag, december 02, 2012

Första advent

Första advent firas idag för min del med att stanna hemma, pyssla och virka. Hade egentligen planer att följa med Rasmus till hans farbror och ha adventsfika med julklappsbyte, men huvudvärken hindrade mig från att följa med. Så istället sitter jag här nu! Tuggar på en skumtomte och bloggar.



Dagens goda gärning (nummer två!) är redan utförd! Jag donerade 50 kr till cancerfonden. :) Jag inspirerade även mamma att donera 50 kr hon också, så man kan ju säga att tack vare mig så har cancerfonden fått in 100 kr extra idag! Jag kände att jag ville göra något för cancerfonden, eftersom man alltid hör om fler och fler personer som får cancer. Tänk om man själv sitter där en dag och får beskedet att man har cancer? Eller tänk om någon som står mig riktigt nära får det? Gud vad hemskt det vore... Men i alla fall, så jag ska försöka donera lite pengar då och då till cancerfonden. Det behövs! (För att vara en arbetslös student som för tillfället har 21 kr totalt i plånboken så tycker jag att 50 kr är otroligt generöst!)

 Från en sak till en annan:
Minns ni mitt älskade träd från i höstas?
Åh så jag älskade dess vackra sken utanför mitt fönster...
Det har förändrats lite... xD
Men jag gillar snön, så det är okej! :D Vet att trädet kommer bli sådär gult och fint igen nästa höst! :) 
Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar