lördag, november 17, 2012

STIPENDIE!

Jag har fått ett stripendium! Har jag nämnt det? Kanske jag har..? Det är i alla fall från Zandra Perrault's Minnesfond. 1500 kr för kreativt pyssel! Längtar efter att få in pengarna på kontot, då ska jag köpa massa garn så ska jag virka ett sött litet luciatåg! Och nej, innan nu tror det, jag ska inte köpa garn för alla pengarna! :P
    Köpte lite ögon som kom hem här om dagen också förresten, alltså jag menar ögon för amigurumi-figurer. Finns seriöst bara ett enda ställe som säljer sådana ögon förutom panduro! Och dem skickar alltid fel i sina leveranser... fast det är å andra sidan bra, för då får man behålla dem felaktiga ögonen samtidigt som dem skickar ett nytt paket med dem ögonen man faktiskt beställde! :D Gjorde en beställning tillsammans med Ina och Rasmus, the more the merrier! Så nu har jag gjort klart mitt spöke som jag virkade under halloween-helgen förut, allt han saknade var ett par ögon. Vad tycks? :D Virkade utan mönster! Tycker han blev riktigt fräsig, gillar att det ser ut som om han svävar! ;) Han har en liten knöl under sig som han står på, vilket ger illusionen att han svävar! Han är ca. 10 cm hög :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar