fredag, november 16, 2012

Händelselösa dagar

Har mest suttit hemma och kollat igenom serier dem sista dagarna. Men idag gjorde jag något mer! Var på ungdomsmottagningen för andra gången denna vecka för att kolla mitt blodtryck (för att kunna få ett nytt recept på p-piller). Men ack, mitt blodtryck har blivit allt för högt, även fast jag fick ligga och vila i 20 minuter där med täcke och kudde (på en gynekolog-stol...). Så nu får jag lov att byta till andra piller!

Är lite avundsjuk på min broder och hans flickvän som spenderar denna vecka i Egypten. Jag vill också åka utomlands och slippa detta uschliga väder. Regn, kyla, lera och mörker. Men ändå inte tillräckligt kallt för att det ska bli snö, vill att det ska frysa på så ett vitt vackert täcke kan få täcka hela backen. Då blir det fint igen! Har inte varit fint utomhus sen löven föll från träden...

Jag har gått ner 5,6 kilo dem senaste fem veckorna. Woohoo!

Jag har ingen jävla aning om vad jag ska köpa till folk i julklapp. Det är en ovanlig situation för mig. Två personer har jag redan köpt till, men resten...?

Sammanfattning: Prövat på något nytt idag, att ligga och vila i en gynekolog-stol (har lyckligtvis fortfarande undkommit att behöva undersökas i en sådan). Måste vänja mig vid nya p-piller, usch. Vill åka utomlands eller se snö utanför fönstret. Viktnedgång. Brist på julkänsla. Ingen bild idag, bara text.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar