torsdag, november 08, 2012

Anka?

Drömde en jättekonstig dröm i natt. Fast nästan alla drömmar man drömmer är ju konstiga på något vis... men ändå!

Sådan här anka var det, fast lite
större, med längre hals.
I natt drömde jag att jag var ute och cyklade på min fina lila cykel. Hade med mig min stora blå ryggsäck också, full med okända föremål. Ibland cyklade Rasmus vid min sida, ibland mamma och ibland en främling. Det var kallt ute så jag hade på mig min nya turkosa mössa och ett par vantar. Vi cyklade hit, vi cyklade dit... letade efter något. Vi åkte till många affärer, ibland en liten kiosk, ibland maxi. Och på maxi, där hade dem rea på gummiankor, jag ville så gärna ha en. Men dem såldes i 30:pack. Så istället cyklade vi vidare. Vi cyklade förbi mormor och morfar någon gång, men dem la inte märke till oss hur mycket vi än ropade och hejade. Just då minns jag att jag cyklade med mamma.
    Men tillslut hamnade vi på maxi igen, då var det ännu mer rea på ankorna och dem såldes styckvis. Dem var lika stora som änder, gula och plastiga. Så jag köpte en. Sedan åkte vi till en sjö. Där satte vi i ankan i vattnet, och efter ett tag vaknade den till liv och där var istället en vacker and. Sen vaknade jag.


Om man nu ska ta tillvara på vad drömspeciallisten vi träffade på alternativ medicinen i tvåan hade att säga, så tyder min dröm på att jag söker efter något i mitt liv, någon form av perfektion kanske? Kan mycket möjligt stämma, just nu letar jag ju ständigt efter svaret på vad jag ska göra av mitt liv. Jag cyklar bara nu för tiden, därför drömde jag väl om cykeln. Dem olika personerna som jag cyklade med kan ju föreställa dem personerna jag hoppas få hjälp av i mitt sökande, men om jag tänker efter så var jag ändå själv i slutet av drömmen när jag släppte fri ankan i sjön.
   Åh vad jobbigt djup min "ank-letar-dröm" blev nu helt plötsligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar