söndag, september 11, 2011

Trojanska kriget

Well, well. Hello, hello! 

Har suttit i två timmar nu och skrivit ett svenska arbete. Jag förtjänar en paus! Har skrivit en artikel som handlar om det trojanska kriget. Uppgiften var att vi var fullfjädrade journalister som hade fått tag på en tidsmaskin som kan ta oss tillbaka till antiken. Där fick vi då alltså tag på en stor story som vi sedan skrev då vi kom tillbaka till nutiden. Riktigt kul uppgift! Jag skrev då om det trojanska kriget, som ni kanske listat ut med tanke på rubriken. Vi har ju fått en ny svensklärare nu (ÄNTLIGEN!) som faktiskt har lite vett i skallen. Så nu får vi ordentliga uppgifter!
    Dock är jag fortfarande förbannad på min förra lärare... För lite mindre än ett år sedan så fick vi en uppgift av henne, vi skulle under en lektion sätta oss och skriva en flera sidor lång berättelse, samt även skriva en lång kladd på det hela. Visst, låter kul. Men grejen är den... VI FICK INTE ANVÄNDA DATORER! Jag fick kramp i handen och det gjorde asont att skriva redan efter kladden. Så då skulle jag även renskriva skiten också!? No way. Gick inte. Och vi hade bara den lektionen på oss att göra klart den här uppgiften. Så jag var körd. Men nu förra veckan så sa min nya svensklärare att hon gärna ville att jag skrev klart den, och hon sa att jag självklart fick skriva på datorn. Så jag går tillbaka till förra läraren och ber om att få tillbaka det jag skrev förut, hela min kladd. Så jag kan renskriva det och få betyg. MEN OJ DÅ! Den har hon ju SLÄNGT!!!

Sugga.

Så jag måste skriva om hela skiten, för jag minns inte vad jag satt och skrev på i två timmar för nästan ett år sedan. Samtidigt som jag gör alla andra uppgifter jag får i svenskan nu. För eftersom förra läraren var så... inte duktig... så ligger vi efter något enormt i planeringen. Så, mycket uppgifter. PLUS EN EXTRA!

Sugga.

Men okej. Glada tankar Sara, glada tankar. Rasmus ska sova över i morgon. Det är en glad tanke. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar