torsdag, september 29, 2011

Fundering...

Idag på bussen på väg hem, så hade jag huvudvärk. Big surprise? A clue: No.

Men! För att motverka huvudvärken så har jag mina knep. Man tänker inte på den! Så istället funderade jag.
    Har ni någon gång varit med om att ni tittat på eran mobil för att se ifall man fått ett sms, eller om någon ringer, eller bara för att kolla klockan? Och sen! Direkt efter det, när man tittat, sett att man inte fått något sms, och sedan lagt undan mobilen, så får man ett sms?!
    Jag har varit med om det massvis med gånger, senast nu på bussen på väg hem. Hade försökt ringa till Rasmus innan jag gick ifrån skolan, för att se om han hann träffas två sekunder, men fick inget svar (han satt och skrev historia prov, kom jag på sen).  Men sen, halvvägs hem på bussen, så börjar jag fundera "har jag fått något sms som svar ifrån Rasmus utan att märka det, eftersom jag har på ljudlös?" Så jag tittar efter... och nej, inget sms. Så lägger jag ner mobilen i fickan igen, och just då, fem sekunder efter att jag tittat, så ringer han! Är jag synsk eller vadå? xD 

Nej men ärligt, har ni varit med om det? Har hänt mig massvis med gånger. Kan ju bero på att man tar upp mobilen så blir det bättre täckning, och ett sms som redan blivit skickat kommer fram bättre och snabbare då. Men telefonsamtal då? Wierd.

Min mamma tycker jag behövde nya kläder, så hon köpte ett par jeans till mig idag. Tog en storlek mindre så jag får motivation till att gå ner i vikt. Tjoho! Hoppas det fungerar. Fast jag börjar sen på måndag med att försöka gå ner i vikt... vi ska äta tacos i helgen.. haha! xD Min stora svaghet. Var längesen jag la upp en bild, så ni får se brallorna! RÖDA! Så om ni ser mig ha dem på mig så kan ni gratulera, för då har jag gått ned i vikt! xD

Idag i skolan hade vi förresten en hindu-munk på religionskunskapen som var där och berättade om sig själv och religionen.  Han var jättetrevlig, och pratade med sådan harmoni i rösten så det var helt otroligt! Tyvärr så ledde det till att man blev så pass avslappnad så jag höll på att somna.. xD Men det var så intressant att höra det han pratade om, så jag kämpade emot ögonen! En rejäl kamp måste jag säga, men jag vann! Och det belönades med att han delade ut chokladbollar som hans fru och barn hade bakat, och en gratis bok c: Tyckte boken verkade intressant, så tog gärna ett exemplar. Den handlade om en munk som hade rest runt och var väldigt allvetande som skrivit en självbiografi. Får läsa den sen när man får tid över! :)

Over and out. 

1 kommentar:

  1. I like those pants!

    Vi fick också besök av honom idag, tyckte också att han var jätte intressant att lyssna på :D han hade sina poänger, det måste jag säga.

    SvaraRadera