torsdag, september 01, 2011

Hemma igen

Haha, läste just min inlägg jag skrev från skolan. Jag är så löjlig, för jag skrev mest för att protestera mot läraren genom att blogga på hennes lektion.. xD
    Men ärligt nu. Den där uppgiften var inte schysst! I alla fall inte så som hon hanskades med den. Jag menar, vi (jag, och mina klasskompisar Ida och Maria) hade bara en fungerande dator och läraren skulle PROMPT ha det där skrivet på datorn direkt! Så vi tänkte att vi kunde samarbeta, för hela grejen med uppgiften var ju följdfrågor på att kapitel, så det handlade ju mest om att förstå innehållet i kapitlet. Och det gjorde vi ju, alla tre! Satt och diskuterade och argumenterade fram rätt svar som jag sedan skrev ner på min dator...Men neeeej... vi skrev inga utförliga svar så det var ju fel de också... Inte hade hon ju bett om utförliga svar heller, utan vi skrev kort och koncist ett bra svar på frågan som förklarade perfekt!
    Nej, usch! Nu sitter jag hemma och är arg på henne också, så ska det inte vara!

Iväg mot godare tankar! Köpte en vas idag! På en second hand butik. Ska ha den sen då man flyttar hemifrån, perfekt storlek för små blommor! Som typ vitsippor, blåsippor, liljekonvalj, gullvivor.. ja allt sådant! Och det var något jag verkligen ville ha sen, alltid mycket finare och trevligare med lite färgglada blommor på bordet! :D Och den är jättefrän också, älskar att den har som tre ben. Och bara 20 kr! Helt klart värt det.
   Vill tillbaka dit sen och köpa lite fina glasskålar också som är perfekt att ha när man bjuder hem folk, och ha lite smågodis och liknande i. :) Hade dock bara 20 kr med mig idag :c Men ser till att ha med mig mera nästa gång! :D
    Men nu är vasen nerpackad och inbubblad! Med bubbelplast alltså. Tas upp igen sen när man flyttar hemifrån! :)

Nu ska jag baka en kladdkaka till gubbarna på mammas jobb! Hejsvejs! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar