söndag, juni 24, 2012

En slutkläm på listan

Fråga tio: En bekännelse.

Ja. Jag ville ju inte göra er besvikna med något tråkigt som "Jag kan inte tvätta kläder". Vilket för den delen också är sant. Men ändå. Jag tänkte länge och väl och försökte komma på någonting som var lite mer spännande att läsa och höra om. Så då kom jag på en sak. Lite smått pinsam för min del, men ändå fullständigt sann.

Om det är en tidig morgon som jag går ut och går, kanske på väg till bussen eller något liknande, och jag inte ser någon annan människa någonstans och inte hör några ljud än kanske ifrån fåglar... Då är jag helt övertygad om att dinosaurier har tagit över världen och att jag är den sista överlevaren, och att jag borde gå hem igen. Ibland går jag faktiskt hem. Men ibland suckar jag lättat när jag ser en bekymmerslös cyklist komma åkandes... För då hade vi undkommit dinosaurierna ännu en gång..!

Jag vet att det såklart inte finns några dinosaurier, förutom kanske några långt ner i de outforskade haven kanske... men ibland om morgonen så blir jag fundersam. Tänk om man gjort som i Jurassic park och gjort dem levande igen? Usch... !

2 kommentarer:

  1. är det på riktigt att dom har gjort dom levnande eller en film ?? o.O

    SvaraRadera
    Svar
    1. I filmen så är det ju bara robotar, inga riktiga! Inga dinos finns.
      Men läste någonstans i en vetenskapstidning att dem skulle göra ett försök att skapa en liten dinosaurie :O

      Radera