fredag, juni 15, 2012

En jättespännande lista

Ja, för att fördriva tiden nu när man är arbetslös och för att få igång min vana att skriva i bloggen igen så tänkte jag nu göra denna lista och lägga upp här, en del per dag! Det är tio delar, så jag kommer uppdatera med en ny del av listan varje dag under de kommande tio dagarna! 

Fråga ett: Tio saker jag vill göra innan jag dör.
Fråga två: Nio saker om mig själv.
Fråga tre: Åtta saker som vinner mitt hjärta.
Fråga fyra: Sju saker som jag tänker på ofta.
Fråga fem: Sex tjejer jag tycker är riktigt snygga.
Fråga sex: Fem saker jag skulle vilja göra.
Fråga sju: Fyra turn-offs.
Fråga åtta: Tre turn-ons.
Fråga nio: Två favorit sånger.
Fråga tio: En bekännelse


Så, såhär ser listan ut och idag börjar jag med första frågan ifrån den!


Fråga ett: Tio saker jag vill göra innan jag dör.

1. Jag vill skaffa barn, helt klart. Ett eller flera! Barn är så söta och jag längtar tills jag har egna barn.

2. Jag vill gärna kunna älska mig själv, spännande att se hur det känns. Det är något jag väldigt gärna vill kunna uppleva innan jag dör, bra självkänsla och bra självförtroende.

3. Rida på en elefant! Jaa! Åh jag älskar elefanter! :) Så då ingår ju en semester där också, typ Thailand. Så ja, rida på en elefant i Thailand. Det låter bra!

4. Tatuera mig. Jag skjuter bara upp det hela tiden, men någon gång ska det bli av!

5. Jag härmar Maria lite här för hon kom på bästa idén, åka en gigantisk bergochdalbana! Har redan åkt alla större här i Sverige och nu vill jag åka något värre! Branta sluttningar och loopings. Åhja.

6. Jag vill någon gång i mitt liv ha ett arbete som är välbetalt och som jag tycker om och trivs på! Så bra betalt att jag kan bo i ett lagom avlägset, lagom stort, hyfsat ny renoverat hus!

7. Resa till lite andra länder, inte bara Thailand. Se världen helt enkelt. Jag vill kunna sitta i en söt gungstol när jag är gammal och tänka tillbaka på mitt liv med ett leende på läpparna och veta att jag rest runt i världen som jag ville i mitt liv.

8. Apropå att sitta i gungstolen (jag har alltid varit förtjust i gungstolar) så ska jag även kunna, då jag sitter där och gungar som en gammal gumma, tänka tillbaka på mitt liv och inte ångra att jag inte gjorde något. Jag vill kunna känna att jag gjort allt som jag velat.

9. Nu börjar det bli svårt att komma på specifika saker jag vill göra... Jag vet! Jag vill få chansen att bo tillsammans med den jag älskar. Låter som en smålöjlig sak, men jag vill bo under samma tak som mannen jag älskar. Och det är då Rasmus. Innan jag dör vill jag bo tillsammans med honom.

10. Innan jag dör vill jag komma på en tionde sak att skriva upp på denna lista, för jag kommer allvarligt talat inte på någon mer nu xD


2 kommentarer:

  1. vart hittar man alal frågor ?

    skule också vilja svara på frågor :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, just dem här hittade jag hos en vän på DV. Kopiera dessa och använd du också! :)

      Radera