onsdag, maj 30, 2012

Tråkigt

Hallådär, sitter för tillfället i skolan och skriver här. Har egentligen ingen lektion alls, men Rasmus ville ha sällskap när han skulle skriva ett fördjupningsarbete inom religion så jag gjorde honom sällskap. Men sedan sprang han iväg på lektion och lämnade mig kvar här i skolans bibliotek... grrh... man kan ju tro att det ska vara tyst och lugnt här, men inte då. Det är några tjejer som sitter på andra sidan bibiloteket och skriker, skrattar och spriner runt för fullt. Kastar saker varandra och hotar med att stoppa upp klubbkort ifrån BR i arslet på varandra. Hallå, så omogen är inte ens jag?  ;O

Men men. Så nu sitter jag här, Rasmus lektion slutar 14.50.. alltså om... 13 minuter nu! Woho! Sitter även och virkar lite också, för att fördriva tiden. Ja, ni läste rätt, jag virkar! Wohoo! Har inte hänt så mycket sen typ förra sommaren, blev så mycket med skolan så jag la ner virknålen ett tag :P Men nu när betygen är satta i skolan så har jag inget skolarbete kvar = tid över till virkning!

I morgon ska jag även hem till min klassföreståndare och äta rabarberpaj med klassen. Kan bli skoj?

Jag funderar på att köpa en väska också, en ifrån Tradera. Man ska ju tänka på miljön och då är second hand bra! Och billigt, hehe. Men det är en liten väska jag är ute efter, inte som min stora blåa ryggsäck jag alltid bär med mig. Utan något litet, enkelt. Som man kan lägga ner plånbok, mobil och kamera i under sommaren. Hittat en på tradera som jag tror jag ska köpa, i like it a lot! Här är en bild på den.

Kommer väl antagligen ha väskan på mig på studenten, det är väl den största anledningen till att jag ska köpa en nu. Dock har jag kollat upp måtten, och denna väska rymmer sorgligt nog inte en halvliters colaflaska! :( Sådant är ju alltid bra att ha med sig på somrarna. Oh well.

För övrigt har jag fortfarande ingenting att ha på mig på studenten, men nu kommer ju snart studiebidraget, så det blir väl att gå ner på stan och köpa något då.

Och vet ni vad? Jag har fått sommarjobb under 4 veckor i sommar! Ha! Ännu ett av mina mål uppnådda! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar