fredag, juli 29, 2011

Seriös titel.

Okej, nu ska jag försöka vara lite djup här. Jag känner för att vara djup! Sitter och lyssnar på en låt, Avenged sevenfold - Seize the day. Klicka på titeln så kommer ni till den låten på youtube.  Delar av texten lyder såhär: 

"Seize the day or die regretting the time You lost
It's empty and cold without you here, too many people to ache over
Trials in life, questions of us existing here
Don't wanna die alone without you here
Please tell me what we have is real"

Så jävla sant. Usch. Hatar att jag inte gör det, inte så ofta som jag kan i alla fall. Alltså fånga dagen. Är väl för van vid att ha huvudvärk, så stannar hemma istället för att undvika chansen att få huvudvärk. Jag skulle kunna ha det som motto eller något, men va fan? Jag skulle ju knappt följa det. Måste bli bättre på det. 
    En annan låt, som jag la in här förut tror jag är Foo fighters - These days. Underbart intro på låten måste jag bara tillägga, underbart intro.

"One of these days the ground will drop out from beneath your feet  
One of these days your heart will stop and play its final beat  
One of these days the clocks will stop and time won't mean a thing  
One of these days their bombs will drop and silence everything"

Här igen. Så jävla sant. En dag så kommer hjärtat att sluta slå! Och vad fan händer då? Ingen vet, finns hundratals teorier, men det är precis vad dem är, teorier. Att vi kanske kommer till Nangijala som Bröderna Lejonhjärta gör. Att vi fortsätter leva, men ett annat liv, och som en annan organism. Vi kanske kommer till himlen? Eller vi kanske inte får komma till himlen för att vi har ouppklarade affärer nere på jorden, och måste stanna kvar som ett spöke, en vilsen själ som inte kan komma vidare. 
    Nej men vadå? Ska vi bara sväva runt när vi dör och kolla på folk? Kanske peta lite på något och skrämma livet ur dem? Men då kommer väl antagligen Ghostbusters... Eller så åker man ner i helvetet och plågas av djävulen. Ser vi fram emot?
Och jag vill inte dö innan jag har gjort allting jag vill! Jag vill flytta hemifrån, jag vill gifta mig, jag vill få barn, jag vill inreda min lägenhet, jag vill få ett jobb som jag trivs med och jag vill umgås mycket mycket mer med mina vänner! Jag vill ut och resa! Jag vill se tropiska länder, jag vill se kinamuren... Varför vill jag se kinamuren? Har jag aldrig ens övervägt förut, men nu upptäckte jag att jag vill se den innan jag dör. Jag vill även se Eiffeltornet.  Massvis! Och jag vill göra allting med Rasmus vid min sida. <3 Och nära vänner. Usch. Måste göra något nu, någon som vill träffas i morgon, haha? :P

Nej men fan. Fånga dagen, du vet inte när fan du dör, och du vet inte vad som händer efter det!

Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar