måndag, september 20, 2010

Much.

Mycket har hänt under denna helg! Har fortfarande inte tillgång till dator hela tiden, så därför kan jag inte uppdatera lika ofta som jag vill. Men nu ska vi ta igen lite missad tid och oskrivna händelser här! :D
Vi börjar från torsdag tycker jag. :)

Först var det ju skola, vilket är tråkigt och ointressant. Men! När jag kom hem så fick jag en glad nyhet! Jag hade fått paket på posten! :D Från Silverpärla! JIPPIEE! :DDD
Det var lite roliga småsaker som jag beställt till mitt pysslande. :)
Karbinlås. Hematitpärlor. Vaxad bomullstråd (var så billigt så jag köpte det även om jag föredrar nylon). Ögglepinnar. En meter silverkedja. Och sist Bindringar! :)
Och allt var billigt billigt! :D


Det absolut första jag gjorde (efter att ha packad upp allt och studerat det och avfyrat en hel del fåniga flin) var att laga Rasmus halsband. (Därav köpet av hematitpärlorna.) Han köpte ett riktigt snyggt halsband på malma-marknaden förra sommaren, men för några veckor sedan så gick tråden av när han var utomhus, och pärlorna försvann åt alla håll. Vi letade upp så många vi kunde, men hittade inte tillräckligt många för att kunna göra det till ett halsband igen. Så därför bestämde jag mig för att (i smyg) köpa nya pärlor, laga halsbandet och återlämna det! :)

Sedan blev jag sugen på att skapa ännu ett till armband, nu då jag hade nytt material. :) Den fick sedan rollen som min nya favorit. :)
 Gillar den, skarpt!


En ny munk 
blev 
det 
också 
lite 
senare, 
i form av en magnet!




Sedan på fredagen, så kände jag mig även då lite kreativ. Det resulterade i mitt första skruvade armband, har dock ingen bild på det. Men det är ändå inte mycket att se på, det var mer att jag testade tekniken. :) Men jag gjorde även lite flera lerfigurer!

En sköldpadda.
Min första cupcake, med ett körsbär på toppen!

"Sverigemunk" som sitter på ett halsband.
 Och sedan lite flera saker,
men dem orkar jag inte
lägga upp bilder på. :D 





Lördagen, den 18:e. <3
Jag och min älskling firade 19 månader. Han fick sitt halsband jag lagat, och han bjöd mig på bio! :) Vi såg på trollkarlens lärling, riktigt bra film tycker jag! Har kommit fram till att om jag vill se på en film igen, direkt efter att jag sett den, så tycker jag att den är riktigt bra. Och det var just vad som hände, jag ville se den igen! ;P Men det gick ju tyvärr inte, så jag får vänta tills den kommer ut på dvd! :)
Mysigt att gå på bio med älsklingen! <3

Söndagen. Igår alltså. 
Spenderade i princip hela dagen med Rasmus. Vi tittade på den fjärde Harry Potter filmen samtidigt som vi åt frukost, det var myspys. :) Sedan lekte vi lite med lera också, och FUNDERADE över att plugga, men så blev det ju inte riktigt.. he he... he... ;P 
Men sen åkte han hem... ;(
Men men men! Jag följde efter, med mor till sällskap! :D Fika hos Rasmus, och valptittande! :D<3

Mor och valpis!
SÖTNOSEN MAGNUM!

Oh, right. Lerfiguren jag gjorde också.

ANKA!

Idag.
Idag.
Idag.

Skapande verksamhet. Låter roligt, ellerhur? Men icke då. Inte med min lärare. Hon är helt pantad. Sitter och väntar i... 15 - 30 minuter i början på lektionen, för att se ifall någon mer dyker upp till lektionen. SEN. Börjar lektionen. Om man ens kan kalla det lektion. Om man ens kan kalla henne lärare.
Men i alla fall. Jag är nöjd med Benjamin.




1 kommentar:

  1. Gud vad kul!! vi måste pyssla du och jag..
    Det armbandet med hjärtat på var suuper fint ju!! <3<3 Valpisarna in my <3!! Dem är jätte söta ;)
    Benjamin, vilken cooling xD

    SvaraRadera