tisdag, september 07, 2010

Hmmh...

Okej... mina planer gick inget vidare igår. Men jag var i alla fall med på naturkunskapslektionen! Stort + till mig för det tycker jag. Dock så hade jag vissa... sömnproblem under början av lektionen, hängde inte med på genomgången till 100%. Min kropp... ville verkligen inte. Försökte verkligen, allt vad jag kunde! Men ögonen stängdes. Kroppen visste att det var kört. 
Men som sagt, jag var med på hela lektionen, efter genomgången satte jag mig inte ner en enda gång, så därför lyckades jag hålla mig vid medvetande. Huvudvärken var inte rättvis mot mig när vi skulle titta i mikroskop, vilket jag tycker är intressant. Gick lite segare för mig än det gjorde för resten av klassen. Hann bara göra hälften av det som resten hann göra. Titta, förstå, rita av, x6.

Cykelturen var hemsk, som jag visste att den skulle bli. Dels så tog det 45 minuter, istället för de vanliga 15 minuterna... och dels för att allt snurrade, mådde illa, och kallsvettades som fan. Gick större delen. 
Sen kom jag hem, och gick direkt och la mig i sängen, och huvudvärken låg på en skala 1 - 10, på 12. Aldrig haft så ont i huvudet, oftast brukar jag spy vid 10, och då går det sakta ner efteråt.
Men iaf, somnade direkt, vaknade två timmar senare, spydde, gick och la mig och sov igen. Upprepades 5 gånger. Somnade igen ordentligt vid 12, och sov ända till 7. Vaknade då, huvudvärken låg på en trea, och jag var ENORMT hungrig. Inte konstigt. ^^
Duschade, slängde sängkläderna i tvätten, åt mannagrynsgröt, tog en alvedon, satte mig och kopplade av framför datorn. Känns bättre nu. :) Men har fortfarande ont i huvudet, och vet att den kommer slå till igen om jag överanstränger mig... så därför går jag nog inte till skolan idag, börjar 12 och har två lektioner, så känns inte så nödvändigt ändå. Matten har jag hemma också, så då är det egentligen bara en lektion jag missar. Det ska nog gå bra.

Så dagens aktiviteter kommer bli följande:
-Analysera intervjuerna till Hälsopedagogiken, för det ska vara klart i morgon.
-Jobba lite i matten, för jag har hamnat efter.
-Lägga mig i vardagsrummet i soffan, gosa in mig i mitt duntäcke och massor av kuddar och titta på en spännande film.
-Förhoppningsvis pyssla lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar