torsdag, oktober 20, 2011

Boring?

Hallå på er!
Sitter i skolan och skriver, har en lång lunchrast. Börjar inte förän om en halvtimme och då är det prov. Jippie! Man kan ju tro att man skulle vara glad av att ha lite extra tid över till att plugga inför provet, men ja... Nej inte direkt. Sådant himla tråkigt ämne så jag vill inte läsa på det mer än vad jag behöver. Och nu tror jag att jag kan det, någorlunda. Så länge det inte är kallabalik igen på lektionen, vilket det ofta har en tendens att bli när det är prov med klassen. Men men. Vi är bara typ 10 st här ifrån klassen just nu så, kanske går bra. Man kan ju alltid hoppas i alla fall.

Idag har varit en jätteseg dag i skolan! Är jättetrött, så jag glömde typ allting hemma. Kalendern som jag antecknar ner läxor och prov i, och som jag alltid har med mig på lektioerna, den ligger antagligen hemma någonstans, för den ligger inte i väskan i alla fall. Min blyertspenna saknas också, så jag får väl skriva med stift. Suck. Dem går ju alltid av! Sen glömde jag totalt bort böckerna till religionskunskapen, som låg MITT PÅ GOLVET! Och dem sticker ju ut lite med sin klara lila färg emot min svarta matta också, så det är ju inte direkt så att dem bara smälte in i omgivningen heller... Som somnade jag nästan på engelska lektionen i morse också.

Det är alltid trevligt att skriva massvis här när man har tråkigt!

Lunchen idag på skolan var god. Om man bara skrapade bort det 5mm tjocka lagret med kryddor ovanpå laxen som serverades. Sen var det potatismos med citronsaft i, väldigt intressant och gott. Well well. I'm bored. Ärtor är gott.

25 minuter kvar. Suck. Kan vi inte börja tidigare?

Men Rasmus ska i alla fall sova över hos mig idag, så jag får se fram emot det. <3

Nu har jag slut på saker att skriva, så ja, well well. 24 minuter kvar...

Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar