torsdag, oktober 13, 2011

Bakterier till frukost!

Det är vad jag brukar dricka på morgnarna! Fast då är det ju bra bakterier som är bra för magen, det vill säga Proviva. Men nu kan jag även dricka dåliga bakterier om jag vill! Råkar ju vara så att på tre ställen i stan, Skiftinge, Torshälla och Sundbyholm, så är vattnet orent. Jag bor på det förstnämnda stället. Så jag har tillbringat kvällen med att koka vatten!
    Man faller tillbaka lite i gamla barnvanor och leker med vattnet, sitter och häller det fram och tillbaka ifrån kastrull till tillbringare och slevar lite med en soppslev... Jätteunderhållande måste jag säga! xD Snart har jag fyllt en dunk med rent vatten! Står på balkongen också, så det blir nedkylt ordentligt.


Tacobuffé i skolan idag! Mums! För första gången någonsin så stod det kontrollanter vid matköerna för att titta på våra ID-kort. (Vi har fått personliga ID-kort ifrån skolan så att vi kan komma in, dörrarna till skolan är låsta och öppnas bara med hjälp av korten) Så idag utnyttjades dem korten till att bevisa att man var en elev på skolan xD Hade man inget kort, så fick man ingen mat! :D Riktigt bra tycker jag, kommer alltid massa annat folk och snyltar på maten när det är tacobuffé.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar