fredag, september 14, 2012

Spruträdsla, no more!

För er som inte vet det, så är jag extremt rädd för sprutor. Får kallsvettningar, yrsel och svimmar nästan när jag kommer i kontakt med en spruta, eller bara tittar på när någon annan får en spruta... Och jag hatar det! Känns så löjligt. Men nu  har jag bestämt mig för att jag ska försöka bil av med min fobi! Hittade den här sidan om hur man kan göra för att bli av med rädslan, och jag ska försöka följa det!

Jag har många starka argument om varför jag vill bli av med min rädsla!

  • Jag vill kunna finnas där för andra när dem tar sprutor och vill ha mig med.
  • Jag vill kunna vaccinera mig och hålla mig frisk utan att få ångest över det.
  • Jag vill kunna ha barn i framtiden, och om jag ska ha det så kommer det innebära många sprutor för att hålla koll så mitt barn mår bra när jag är gravid. 
  • Jag vill bli blodgivare. 
Heja Sara..? 

1 kommentar: