tisdag, september 18, 2012

Hur framhäver du din patronus?

I förmiddags så fick jag slut på avsnitt av Ugly Betty, så nu är ännu en säsong avslutad! Men eftersom jag har dragit på mig en förkylning så har jag inte ork för att göra mer än sitta framför tvn eller datorn, så jag tog och påbörjade ett Hary Potter-maraton! :D Eller ja, jag ska se igenom alla filmer igen. Idag har jag sett på dem tre första filmerna! Tänker igenom en del saker jag tidigare inte tänkt på i filmerna, så som varför hattarna som var en del av skoluniformen i första filmen försvann efter det? Hmm...

Men nu när jag såg den tredje filmen, så började jag tänka på en annan sak. När jag tittade på hur Harry kämpade med att få fram rätt lyckliga minne för att framhäva sin patronus, så började jag fundera över vilket minne jag skulle använda i Harrys situation! Det är en bra fråga... Det ska ju vara ett riktigt lyckligt minne, ett starkt minne.
    Jag skulle nog behöva pröva mig fram, precis som Harry. Jag vet inte vilket minne som är starkast, men jag vet en del som är starka. Ett av dem är kvällen då jag och Rasmus blev tillsammans, åhh jag var så löjligt glad den kvällen! :P Ett annat minne är när jag var liten, och jag och Bror var ute och rodde runt i vår jolle som vi hade då, och jag fick Bror att hoppa rakt ner i vattnet när han egentligen tänkte hoppa ombord i båten... hihi! Ler alltid när jag tänker tillbaka på det, även om jag var otroligt ung då och inte minns det så glasklart. Kommer på många fler lyckliga minnen, mest barndomsminnen och tillfällen då jag varit tillsammans med Rasmus. Men det där är dem två starkaste jag kan komma på nu i alla fall :)


Vilket skulle ditt lyckliga, starka minne vara för att kunna framhäva en patronus? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar