torsdag, januari 26, 2012

Then I saw her faaaacee....!

På bussen i fredags så blev jag totalt anklagad av en helt okänd tant att jag var en snyltare. Hon skrek något i stil med: "Jävla ungdom som bara tigger pengar! Och det är ju inte fan synd om er! Jävla ungdomar! Ni förtjänar att leva på gatan! Nej för det är fan inte synd om er! Ni bara tigger och tigger! Jävla ungdomar, det är fan inte kul, ni bara tigger pengar! Rätt åt er, det är inte ett dugg synd om er, inte ett dugg! Bo på gatan är vad ni förtjänar... komma här och tigga pengar... DET ÄR INTE ETT DUGG SYND OM ER, JÄVLA UNGDOM!"


Någonstans där i mitten slog hon mig i ryggen också. Jag stod bara och skrattade i smyg, vände mig bort från henne så hon inte såg det.
    Vill ni veta varför hon skrek på mig? Ja... det vill jag också. Hon tyckte att jag stod i vägen... på bussen som var fullsmockad och som tvingade mig att stå vid sidan om gången. Hade inga större valmöjligheter, ni som åkt på en full buss vet hur det är. Men jag var inte ens i vägen, hon kunde lätt gå förbi mig, det var det roliga. Eller ja, det var ganska roligt när hon börja skrika på mig och anklaga mig för att tigga pengar också, hihi. Och som sagt, jag har ingen aning om vem hon var, och hon hade ingen aning om vem jag var. Hon bara kategoriserade mig i sin mapp med "tiggande ungdomar". :P

Oh, well. Snart dags att lägga upp en bild här, börjar bli för mycket text. Hade en halvtidsredovisning idag på Rasmus och mitt UF-företag. Bästa förhållandena man kan ha, 5 åskådare! Och vi fick sitta i en ring kring ett bord, hoho. Vanligtvis hatar jag att redovisa, men det här var okej! Dock har jag en redovisning i morgon igen på svenskan... Där måste allting vara perfekt och jag måste stå ensam framme vid tavlan... usch! Mardrömmen! Sen efter det har jag tre timmars håltimme... yeay....!

Jag har lite kaktusar för er att presentera! Men jag orkar inte riktigt fotografera dem nu, ska ta och gå och lägga mig och ha mitt traditionella samtal med Rasmus på telefon om några minuter.

Men jag förväntar mig att jag ser er på lördag på mässan på Tuna park! Mellan klockan tio och två står vi där! :)

Över och ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar