måndag, januari 09, 2012

Måndag

Enligt mig den sämsta dagen på veckan. Jobbigt att ta sig upp i tid på morgonen, vilket resulterar i en trött och seg dag. Oftast har jag huvudvärk på måndagar också, lång skoldag. Och nu för tiden är det så mörkt och kallt också, så då går man runt och fryser. Och det blir ingen finmat hemma, utan vardagsmat. Men det är gott ibland det också! Idag åt vi fiskpinnar! Det har jag inte ätit på.. ja... flera år! Jättelängesen sist! Det var gott!

Idag påbörjade jag min vandring mot ett av mina "nyårslöften". Nå min målvikt! Jag vet inte riktigt vad min målvikt är just nu, men jag vet när jag har nått den! Och ni får inte veta vad jag väger nu heller! Haha, jag har inte ens vågat ställa mig på vågen ännu. Ska göra det innan jag går och lägger mig tänkte jag. Tänkte från början göra det i morse, men ville inte ha en till sak som skulle få mig att avsky denna måndag. :P Jag ska även snart börja på gympozz tillsammans med Rasmus! Så då får man röra lite på sig också! Kommer nog gå bra, hoppas bara jag har förlorat en del kilon till studenten sen, om man nu måste tvingas ha på sig en klänning! I nuläget skulle jag aldrig ta på mig en klänning.
    Visste ni att jag inte använt klänning på... ehm.. jag vet inte ens när jag sist hade klänning. Hade någon kjol när jag gick i trean eller fyran tror jag, men klänning... Inte sen jag var ett litet litet barn! Jag är en byx-människa! Helst skulle jag vilja ha kostym på studenten, men den tanken tycker inte Rasmus om. Eller nej! Helst vill jag ha jeans och en skjorta eller något. Det vore okej! Då behöver jag inte ens köpa några nya kläder, har en fin vit skjorta... hoho!

Oh well. Nu ska jag sluta babbla nonsens!
    Vi avslutar med en söt bild på Rasmus lillasyster Mickis ifrån isstadion! :D<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar