torsdag, januari 05, 2012

Trevligt värre!

Gud så trevligt det är när ens mamma kommer hem ifrån jobbet! Det första hon gör är att komma in på mitt rum och säga att jag måste sluta vara på dåligt humör! "Det kan drabba och påverka andra! Och du måste sluta bråka med Rasmus, han är en fin pojke, honom ska du vara rädd om! Och varför smällde du igen dörren mitt i natten Sara? Sluta vara så arg! Det är bara onödigt att vara på dåligt humör!"

Okej. Såhär var det egentligen. Jag var på dåligt humör igår. Riktigt dåligt humör, det erkänner jag. Orsaker: dålig självkänsla, skuldkänslor, slutkörd, ensamhet. Så därför satt jag i vardagsrummet och kollade på tv, då kändes det lite bättre, och min ilska gick inte ut över någon annan än tv-dosan.
    Pappa kommer hem ifrån jobbet och säger att jag tittar på skitprogram. Pappa frågar när filmen jag ser på är slut, jag svarar att jag inte vet. En stund senare tittar han på mig och ser att jag dricker julmust. Han klagar på att jag dricker upp all dricka (som ändå bara jag dricker, eftersom mamma och pappa inte är så förtjusta i det). Sedan frågar han om filmen är slut än.
    Jag stänger av tvn, går in på mitt rum istället och tittar på filmen, så pappa kan få tvn i vardagsrummet. Där går min ilska inte ut över någon. När det är mat frågar mamma om jag är på dåligt humör. You think? Jag återvänder till mitt rum. Rasmus kommer över, jag blir glad igen, och är glad resten av kvällen! Vi strosar runt lite på maxi, jag köper två filmer, vi återvänder hem och tittar på Toy story och äter glass. Sen sover vi! Mys!

Sen är jag på bra humör hela dagen idag! Jag har fixat och donat, städat i vardagsrummet, bytt duk på bordet i köket eftersom den andra var skitig, diskat, och ordnat med tvätten. Dessutom har jag passat hundarna hela dagen, alla tre. Och sen kommer mamma hem, och då vet ni ju vad som hände... Så, som sagt, trevligt värre! Inte ett tack ens för allt jag fixat.

Tåls att tillägga att jag och Rasmus aldrig under våra snart tre år tillsammans har bråkat. Vi har alltid pratat med varandra, vi har aldrig någonsin haft någon anledning att vara arga på varandra. Låter ovanligt och surrealistiskt, jag vet, men det är sant! Vi har aldrig bråkat eller varit arga på varandra.

Jag är bara mänsklig. Och då blir man på dåligt humör ibland. Finns ingenting att göra åt det direkt. Och jag lät inte mitt dåliga humör gå ut över någon på något vis.

Oh well! Jag är glad nu! Har två nya filmer, nu är jag bara 21 filmer ifrån att ha exakt 200 filmer! Tjoho!

Här får ni avslutandes en trevlig bild ifrån en
trevlig dag på isstadion i fredags!

Mathias (Rasmus lillebror), Rasmus och Ina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar