tisdag, mars 29, 2011

DAG 8

Dag 8 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade.

Jag har många dåliga vanor. Svära. Att jag inte tänker ur andras perspektiv. Att vara blyg och skygg. Missbruk av coca cola... xD  Fast den sistnämnda har jag ingenting emot. Inte svärandet heller egentligen, det är det bara andra som har.
    Men om jag skulle få önska bort en dålig vana, så skulle jag önska bort den vanan jag har att inte motionera regelbundet. Hade jag bara präntat in den vanan att motionera, så hade mycket saker varit mycket enklare. Men, men, som man säger. Det är aldrig för sent!

---

Idag så anklagade någon mig för att vara en copycat. På min hobby-bdb. Har gjort ett armband med en groda jag gjort i lera, som jag lagt upp en bild på. Jag sa aldrig att själva "designen" på grodan vad min idé, utan jag såg den på google för... ja, evigheter sedan! Det var när jag började med lera, så bläddrade jag igenom bilder på google för att få inspiration. Och då såg jag sådana grodor. Så då ville jag testa och se om jag kunde göra en. Vad är det farliga i det lixom?
    Men då hade tydligen en annan tjej som pysslar och håller på med lera gjort likadana grodor.. så, ja. Då var jag en copycat. Inte visste väl jag att hon hade gjort sådana? Och jag har aldrig tagit åt mig äran för idén? Jag testade bara min kunskap med lera? >__<'

Aja. Nackdelar med allt, så kommer det alltid att vara. Många andra som gillar mina smycken ändå, så ska inte ta åt mig! Firar det med en bild på en av mina stoltheter!

1 kommentar: