fredag, januari 10, 2014

Uppdatering med bilder för resten av 2013!

I september blev jag en ostbåge. :D Finaste sovsäcken!
Klippte håret (dags igen nu, suck!)
Rasmus och jag var valpvakt till lilla Noblesse i ca en vecka!

Gosa för BRIS projektet gick bra, ca 4500 kr drog vi in till BRIS! :D

Mina paprikaplantor blev äntligen klara att skördas i mitten av september! 

Det blev en god kycklinggryta av dem, á la Rasmus, om nom nom!

Och så var vi med i tidningen med projektet också!

Jag, Rasmus, Tim och Tilia cyklade tillsammans ett maraton, tror det var 41 km? Jag vann i alla fall en utlottning där också, detta vann jag! :D 

I mitten av oktober så prövade Rasmus och jag på att baka beagles, SJUKT GOTT! :D

Och Rasmus köpte wow-collectors edition... :P

Pappa fick en virkad trisslott i farsdag present (och en riktig vid sidan om) :D

26e november så fyllde min älskling 20 år! :D 

Vi fick en sen inflyttningspresent av Robban (morbror) i slutet av november, han tog oss till Gense factory outlet och lät oss handla vad vi ville för 500 kr :D Detta köpte vi! c: 

Lussebullar bakades till första advent c: 

Min barndomskalender kom fram, med en godis varje dag för mig och Rasmus! Om nom nom! c:
En av mina goda gärningar var att skänka nio julklappar till härbärget! 

Jul i lägenheten för första gången! :D 

En liten gran i hallen också c: 

Sovrummet var juligt också såklart, med fina snöflingor jag hittade på rea c: Tyvärr blev ju det den enda snön man såg... Förhoppningsvis börjar det snöa i natt, det säger dem iaf? 

Kvällen före julafton, Rasmus gör sitt julgodis enligt tradition. Stackarn fick bara en timmes sömn... Jag kämpade tappert men somnade och sov i alla fall tre - fyra timmar. 

På julklappsbyte med släkten fick jag denna underbara slev-termometer av kusin Tommy! Fungerade utmärkt till Rasmus chokladkola! :) 

Årets tomte för mig och Rasmus, vi välkomnar Hugo! :) 

Julgodiset... Nougat inlindat i marsipan och sedan doppat i choklad. Om nom!

Chokladkolorna är dock min favorit! Om nom nom nom! 

Julaftonen firades hos Rasmus mamma och broder, både Rasmus och voffsingen Fortuna njöt av återföreningen. 

Erikssons julgran :D 

Deras kisse Nova var det full fart på, detta var den enda bilden jag hann knäppa på henne, resten av bilderna är antingen tomma eller suddiga xD 

Sen på julaftonskvällen åkte vi hem till min mor och far och hade lite klappöppning. Bror var också där såklart! Mysigt! (Olssons gran)

Den 30 december råkade jag och Rasmus hitta en tam kanin på vägen till affären. Ensam och rädd tog vi med honom hem, vi var rädda att han skulle på påkörd. Tyvärr lyckades vi inte hitta ägaren, men vi lämnade dagen efter över honom till djurmagazinet där en som jobbade där tog på sig ansvaret att ta hem honom (hon hade redan två kaniner så hon hade bur och liknande som inte vi hade) och letar nu efter hans ägare. Vi döpte honom till Gandalf under den lilla tid han bodde här. Tyvärr har fortfarande ingen ägare hittats, men han kommer bo kvar hos den vänliga själen på djurmagazinet och får garanterat ett bra hem! :) 

Efter all tumult med Gandalf så njöt Rasmus och jag av en kväll tillsammans för att fira slutet på 2013. Det blev förrätt med minipiroger, varmrätt med fläskfilé och potatisgratäng och till efterrätt daim-glass till mig och toblerone-glass till Rasmus. Om nom ! :) Och Bubbliz skålades det med när klockan slog tolv! :)

1 kommentar: