onsdag, januari 22, 2014

Testade på Runkeeper

Tog en kvällspromenad tillsammans med Rasmus och Elton (vi är hundvakt) och passade på att testa på Runkeeper! Blev mycket stopp längst vägen eftersom vi hade med oss Elton som skulle sniffa överallt, och Rasmus som skulle stanna och kika här och där och testa utomhus-gymmet, så tiden är kanske inte den bästa. Tyckte det var spännande att det var sådana upp och nerförsbackar i början och i slutet som man ser på diagrammet, hade jag ingen aning om ;O Men! Kul var det ändå! Ska nog använda den fler gånger. Kul att veta hur långt man promenerar. 


Rasmus och jag åt pizza idag till middag (därför kändes promenaden extra bra efteråt) och jag började fundera lite. Googlade lite och kom fram till att en pizza ligger på ungefär 2400 kalorier. Och jag brände ju enligt Runkeeper (tåls att nämna att jag inte skrivit in min vikt, längd eller liknande där) av 214 kalorier på promenaden. Typ 1/12 del av pizzan promenerade vi bort alltså! Kul info c:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar