fredag, januari 17, 2014

Psyko

Var hos psykologen idag. Arbetsförmedlingens psykolog, ni vet den sorten som bara har möjlighet att träffa dig en enda gång och alla problem ska lösas på den enda timmen? Well. En del problem löste hon i alla fall, eller ja, problem och problem, hon fick mig att bli mer medveten om vem jag är. Jag är blyg och tillbakadragen, föredrar att stanna hemma och mysa i soffan framför en film istället för en kväll ute på stan. Jag är väldigt mån om att vilja gå min egen väg, väljer bort att göra det mesta som alla andra gör, som att skaffa facebook (dock blev jag tvungen att skaffa det i somras). Jag är snäll, omtänksam och finns alltid där för dem som behöver mig.

Å andra sidan, när jag väl tänker på saken så känns det som om jag alltid vetat om detta. Men det är något med att en utomstående person berättar det för en. Det fastnar bättre. Känns mer okej än fel. Ibland har jag till exempel funderat på att göra en helomvändning och bli någon annan, då jag känt att jag inte är tillräcklig som jag är nu. Men det är jag! Så det så. I'm good the way I am!

Så i några timmar från att jag kom hem var jag på tipp topp humör. Kanske berodde det på psykologen, kanske berodde det på att jag gått ner på stan och tillbaka, kanske för att Rasmus fortfarande låg och sov när jag kom hem och var otroligt varm och mysig att krypa upp bredvid, eller så var det kanske för att jag köpte upp ett presentkort på böcker och pennor på Akademibokhandeln innan jag gick hem. Vem vet? Det var i alla fall en trevlig omväxling från dem senaste dagarna då hela livet pretty much felt like shit.

Oh well. Jag ska inte avsluta detta inlägg med någonting negativt för er att läsa. Nu ska jag berätta något kul för er istället! I morgon ska jag och Rasmus åka pulka tillsammans med hans pappa och småsyskon! Mamma och pappa kom precis över med min tvåmannapulka som ska invigas för detta år i morgon. Fun fun fun! Kommer säkert upp bilder i morgon! ;)

Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar