måndag, juni 17, 2013

Första dagen på jobbet

Ja, den gick väl sådär. Helt okej nu när jag tänker tillbaka. Började ganska dåligt tyvärr, sov hemskt under natten och höll på att spy under morgonen av nervositet. Sedan var jag så tankspridd när jag cyklade till jobbet att jag ramla omkull med cykeln, skrapade upp händerna och ena armbågen, och fick ett konstigt blåmärke på foten. Men annars gick det väl bra, men eftersom jag var så orolig över nya jobbet (jag har enorm ångest för nya situationer, mer än "den vanliga oroligheten") så brast det lite där när jag ramla med cykeln. Kände tårarna komma. Men jag cyklade vidare och tog mig fram ändå, sen gick det bra. Lite stolt över det faktiskt, ni kanske tycker jag är löjlig för det men jag har suttit hemma och varit arbetslös i ett helt år nu, stor grej för mig att faktiskt göra någonting på riktigt igen.
    Lärde mig mitt jobb för dagen väldigt snabbt, ta en metallring, lägg den i maskinen, klicka på start, vänta 13 sekunder (då en liten text stämplades in på biten), ta ut biten och lägg i en ny. Ca 750 bitar under hela dagen gjorde jag det på! :P Ståendes hela dagen också, vilket inte mina fötter är vana vid. Gjorde hemskt ont från timme 3 och framåt. Nu har jag blåsor på tårna och stortårna är dubbelt så stora av svullnad. Sitter just nu med ett mysigt vibrerande fotbad under skrivbordet, så för tillfället känns det bättre!

Jag vet att det inte gick så bra med min nya Dag för dag lista, men jag ska försöka skriva klart dem sista inläggen till det i helgen!

1 kommentar:

  1. Nu har jag läst igenom typ alla din inlägg och insett att det är på tok för lite inlägg om MIG ;D //Din coolaste kompis, du borde veta vem jag är ;)

    SvaraRadera