söndag, juni 02, 2013

Dag 12 - Min favoritstad

Hmm, det här var en står en. Jag vet i alla fall att det inte är staden jag bor i, Eskilstuna. Visst, finns många fina gamla byggnader här i stan och så, jag måste medge att det är en ganska fin stad, men människorna är oftast otrevliga och inåtdragna, och det är på tok för många rondeller... 

vilken är då min favoritstad, om inte Eskilstuna? Jag vet inte faktiskt, jag är väldigt förtjust i Nyköping, väldigt vackert där. Har ju sett en del städer här i Sverige, har semestrat runt mycket med familjen. Höga kusten, västkusten, öland, gotland, blekinge, härjedalen, dalarna... Många städer att välja mellan!
     Men om jag ska välja en stad som är min favorit, så skulle det nog vara Visby på Gotland. Så vacker stad, och så många intressanta butiker och trevligt folk som hälsar! Åk dit om ni inte har varit där redan. Rekommenderas! 

Bild på Visby's mur som jag tog när vi var där på semester 2010. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar